Julidochromis marlieri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stahl_mikael
    Användare
    • januari 2004
    • 114

    Julidochromis marlieri

    Hallå, har köpt 2 st Julidochromis marlieri som vi är rätt säkra på att det är hane o hona. Dom är ca 6cm och köpta igår 29/11. Dom går i ett 100 l med multisar
    I början var dom framme och var nyfikna hela tiden men hela dagen idag har jag inte sett den ena av dom. Så tänkte att den ena kanske redan ynglat av sig och vaktar äggen inne bland alla lavastenar. Kan det vara så? Såg båda 2 tillsamans nyss igen. Nån som har nån erfarenhet att dela med sig om dessa?
    Mikael
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #2
    Dom kan mycket väl ha lekt. J. marlieri kan vara enormt produktiva när man väl hittat ett lekpar som trivs tillsammans. Jag köpte i början av 90-talet en VF grupp J. marlieri som placerades i ett 100-liters akvarium. Dom fick para ut sig den "hårda vägen" dvs att dom som inte passade in slogs ihjäl. Det återstående paret hade jag kvar i samma akvarium utan att förändra inredningen i 6-8 år och dom var varandra trogna hela tiden. Dom lekte regelbundet med ca 1 månads intervall och gav stora kullar.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Robin
      Användare
      • januari 2003
      • 4526

      #3
      Mina leker också ganska ofta men verkar ha svårt att driva upp kullarna själva... men det lär de väl sig så småning om.
      Mvh
      Robin

      Kommentar

      • thomas1wallen
        Användare
        • oktober 2004
        • 121

        #4
        Hej!
        Det lär ju snart visa sig om de lekt, men mina lekte också ganska snart efter "isläppet"...
        Om nu båda syntes igen så kan det ju ha berott på att de fortfarande var lite "nya i akvariet" och kollade in nytt revir, i så fall kommer de väl leka snart.

        Lycka till med dina "Jullar"...

        Thomas

        Kommentar

        Arbetssätt...