Jagad fisk! vad göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roni
    Användare
    • maj 2003
    • 183

    Jagad fisk! vad göra?

    Jag köpte en grupp Vf Ilangi för ca 2 veckor sedan 2+11. till en början gick det jätte bra men nu är det en av honorna som fått ganska mkt stryk, hon gömmer sig men kommer fram och äter varje gång. Vad ska jag göra?

    Mvh/Fredrik
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    Det är inte en hane som får stryk då? Hur ser din inredning ut i karet?
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • roni
      Användare
      • maj 2003
      • 183

      #3
      Jag har 3 stenrösen och mycket växter, är ganska säker på att det inte är en av hanarna som får stryk.
      Mvh/Fredrik

      Kommentar

      • roni
        Användare
        • maj 2003
        • 183

        #4
        Jag funderar på att flytta över dom i mitt 540L ( dom går i ett 350 L nu). Vad tror ni om det känns som att det är i minsta laget med en 350 Liters burk, men det hade funkat utan bekymmer för den förra ägaren. Tacksam för svar man börjar ju bli ganska orolig!!!!
        Mvh/Fredrik

        Kommentar

        • Cutekid
          Användare
          • januari 2003
          • 3368

          #5
          Tror nog att det kan bli ännu värre i ett större kar eftersom det är en så pass liten grupp. Jag skulle försöka att hitta fler av dem att komplettera med. Testa annars att tömma karet helt på sten eller bara en stor sten i varje kortsida på karet.

          Mvh
          Carl

          Besök petrochromis.com´s forum:

          http://petrochromis.com/phpbb3/

          Kommentar

          • roni
            Användare
            • maj 2003
            • 183

            #6
            Tror du inte att den jagade skulle bli ännu mer jagad då? När honan kommer fram för att äta så börjar dom direkt jaga henne tills honan gömmer sig igen, då låter dom henne vara. Om jag då tar bort all sten så tror iaf jag att dom skulle jaga henne hela tiden, eller kanske inte alls, kan vara värt att prova.
            Mvh/Fredrik

            Kommentar

            Arbetssätt...