Ni med erfarenhet av Petrochromis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #16
    citat:Ursprungligen skickat av ozric

    I Ad`s gula bok "...their natural habitat" finns det på sida 53 ,längst ner t. vänster ,en mkt vacker P.Famula. Är det den du ska ha,Cutekid?
    Hej!

    Tyvärr så har jag inte den boken att tillgå så jag kan inte säga om det är den du har hittat. Har dock en bild på den jag ev ska köpa: http://www.cichlid-forum.com/profile...es.php?id=1796
    Grymt snygg och inte så stor.
    Har även funderat på denna: http://www.cichlid-forum.com/profile...es.php?id=1820

    Mvh
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • spec_mats

      #17
      Petrochromis är coola fiskar! inget snack om den saken-men jag har hört fler än en akvarist som har misslyckats med dem, såsom grupper i (mycket) stora akvarium och grupper i små akvarium med samma negativa resultat-men visst det kanske kan gå på nått sätt,isåfall vore jag mycket intresserad ..

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • januari 2003
        • 3368

        #18
        Vilka petros ha de haft då? De större varianterna är nog inte att rekomendera att ha i ett 720 liters ens. Somsagt, famulan, trewavasen och sp.Orthognathus är de minsta och lugnaste bland petros. Jag ska doch inte ha så mkt sten i karet när jag testar, tror att det kan spela en stor roll för hur aggro dom blir. Alternativet är att överbefolka karet, dock inte så sweet tycker jag.
        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        • Stelin
          Användare
          • december 2002
          • 1339

          #19
          Carl:
          Vad kostar sådan här fiskar? CC har en variant inne som kostar 650dkr/st. Brukar priserna ligga på den här nivån? Eller är det s t o r a skillnader på vilken variant det gäller?
          Priser på odlat?

          Är detta något du har koll på?
          //Stefan Lindstedt

          Kommentar

          • Cutekid
            Användare
            • januari 2003
            • 3368

            #20
            Tja !

            Tycker att 650 kr st är ganska maffigt för den varianten. Hör med han om han inte kan ta hem f1r. Brukar vara ganska schssta priser då. Bodde du intei Malmö Stelin? Jag ska ev beställa hem petrochromis från TW om du vill vara med och sambeställa? Maila mig om du är sugen.
            Carl

            Besök petrochromis.com´s forum:

            http://petrochromis.com/phpbb3/

            Kommentar

            • spec_mats

              #21
              den enda variant som jag säkert vet är P.Kigoma "moshi", det verkar som det är en stor skillnad på vuxenstorleken mellan olika varianter-inte som tropheus direkt

              Kommentar

              • spec_mats

                #22


                kanske var det den här varianten...

                Kommentar

                • imported_n/a
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 330

                  #23
                  Hur ligger det till med utbudet då?Själv har jag bara sett dom på bild :-(, på sträckan karlstad,örebro,stockholm,nån som sett dom i butik?Dom mindre varianterna.

                  Kommentar

                  • Stelin
                    Användare
                    • december 2002
                    • 1339

                    #24
                    Carl:
                    Jag är mycket sugen men tror nog att jag behöver samla på mig lite mer info innan jag köper en grupp. (Jag hör av mig om jag ändrar mig...)

                    Hälsningar-Stefan(bor i Landskona)
                    //Stefan Lindstedt

                    Kommentar

                    • spec_mats

                      #25
                      har sett trewavasae flera gånger, sist på akvarielagret för 2-3 månader sen

                      Kommentar

                      • imported_n/a
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 330

                        #26
                        citat:Ursprungligen skickat av spec "mats"

                        har sett trewavasae flera gånger, sist på akvarielagret för 2-3 månader sen
                        Ok,där är jag ju iofs bara typ 3 gg per år,vad får man betala för trewavase där?

                        Kommentar

                        • spec_mats

                          #27
                          glömde tillägga att en vf tangantika-sändning kommer den 15 september (akvarielagret) som kanske innehåller petrochromis, kan vara ett bra tips ifall du vill se dom irl

                          Kommentar

                          • peter
                            Användare
                            • augusti 2002
                            • 161

                            #28
                            hej stelin stämmer bra att mina petrochromis trewavasar går ihop med
                            tropheusar vf ilangi i en 2 meters balja.jag tycker betendet är ganska lika något tuffar i vissa lägen.när de sätter läpparna mot rutan framför än går det nästan en rysning genom kroppen det är så
                            häftigt.peter

                            Kommentar

                            • Stelin
                              Användare
                              • december 2002
                              • 1339

                              #29
                              Peter.
                              Det låter som en rätt "spännande" kombination, trewavase-ilangi.
                              Klarar ilangina av att hålla revir, eller rättare sagt klarar dom av att leka trots att petrochromisarna finns i karet?

                              Mats:
                              citat:glömde tillägga att en vf tangantika-sändning kommer den 15 september (akvarielagret)
                              Det får man nog hålla utkik efter om inte annat så för att få reda lite mer om hur priserna ligger, om där nu finns petrochromisar i sändningen vill säga.
                              //Stefan Lindstedt

                              Kommentar

                              • StefanL
                                Användare
                                • augusti 2002
                                • 10784

                                #30
                                En liten artikel här på ciklid.se om någon inte sett den:

                                Kommentar

                                Arbetssätt...