Ny akvarium på 375 och malawi fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi_voodoo
    Användare
    • juli 2002
    • 790

    #16
    Inte för att vara petig men Synodontis multipunctatus är Tanganyika-MAL , inte ciklid Björkis

    den klarar sig utmärkt, jag lovar
    /Glenn Wouda

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #17
      Malawi_Voodoo:

      Först skriver du detta i ett inlägg riktat till Zoomi...

      citat:vad har du för belägg att Golden trivs som bäst när de är 6st eller flera?
      Sedan skriver du själv detta i ditt nästa inlägg...

      citat:Och det här med att Golden trivs bäst när de är 6st eller flera är ju nästan en självklarhet tycker jag.
      Varför ifrågasatte du Zoomi´s inlägg tidigare om du var av samma uppfattning?

      Kommentar

      • Gäst

        #18
        Håller med angående Golden. De trivs klart bäst om de är 6 eller fler, gärna fler. Om inte annat så utvecklar de ett klart mycket intressantare inbördes beteende.

        En liten fråga när vi ändå är inne på Golden
        Nån som vart inne i nån butik i Göteborgsområdet nyligen och sett om det finns några fina Golden inne? Har länge tänkt att utöka min minimerade grupp. Men det jag hittat har oftast varit klart underkänd kvalitet. Har förvisso inte letat så aktivt på sistonde. Eller kanske nån som sitter på en kull.

        Kommentar

        • malawi_voodoo
          Användare
          • juli 2002
          • 790

          #19
          Jag sa inte att det var fel, bara att jag vill veta VARFÖR han tycker så. Han säger själv att man ska ta det personalen säger med en nypa salt, då är det självkalrt att man inte ska komma med "tomma" påståenden och tycka att det sjäv säger är "sanningen"... Ville bara få han att inse att alla har olika uppfattning om saker och ting, ingen sitter inne med vad som är rätt eller fel.

          Jag kan ju argumentera för att om man håller fler individer av samma art så får man en mer balanserad grupp. Det är min erfarenhet, sen om ni vill tro på att det är så eller ej så är det upp till er.
          /Glenn Wouda

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

          Kommentar

          Arbetssätt...