Tropheus Real Ilangi. /Tr.Real Yellow Ilangi ??.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • thomas1wallen
    Användare
    • oktober 2004
    • 121

    #46
    Hej!
    Hur stod det egentligen till med "Illangi/Chilangi"...?

    Kommentar

    • pontus
      Användare
      • oktober 2003
      • 514

      #47
      halloj är det inte så att det är honorna som är mest gul,och att det är svårt att få tag i rigtigt gula hanar??
      så har jag fått det förklarat för mig, jag har en grupp som kommer från en Urban i GBH där föreldrarna ska va super djur, men mina f1 går 2 av 5 hanar lite mer åt gul/orange,

      MVH Pontus
      Passenger on Planet Earth:
      Pet.macro nsumbu
      Pet.moshi ikola
      Pet.Trewavasae
      Pet.Bulu-Point "Red"
      Pet.orthognathus tricolor mvuna
      Pet.Longola
      Tr.Ilangi
      Tr.Muzi
      Tr.Katonga
      Neo.Leleupi

      Kommentar

      • Stelin
        Användare
        • december 2002
        • 1339

        #48
        Jag tycker att den som enbart kallas för ilangi på airfish.de ser ut som kopior av mina VF T.M "kambwimba" red rainbow. Kanske mina har mer rött på hakan och i ryggfenan. Vad är skillnaden egentligen? Efter att e n b a r t ha sett real ilangi på bilder så skulle tro att detta egentligen är samma fisk som mina "kambwimba".
        Den som på Airfish kallas för yellow ilangi ser man däremot en viss skillnad på.
        //Stefan Lindstedt

        Kommentar

        • Pierre_N
          Användare
          • mars 2004
          • 772

          #49
          Stelin, tänkte att jag skulle ge dig några bilder på våra VF T.M "kambwimba" (Red rainbow) samt våra VF T.M "Real Ilangi", nu har jag inte hunnit byta namn på bilderna men du förstår väl, regnbåge och ilangi heter dem bara på sidan. Tänkte att du kunde jämföra lite, nu är det röda på regnbågen väldigt dåligt på bilderna, detvar väldigt svårt att få ett bra kort på dem, men hoppas att det reder ut sig för dig iaf!

          Kommentar

          • Pierre_N
            Användare
            • mars 2004
            • 772

            #50
            Kollade på dina bilder på din sida nu, det där är deffenetivt röd regnbåge du har, men du kan väl kolla skilnaden på sidan jag gav iaf, lättare att se än att förklara.

            Kommentar

            • Stelin
              Användare
              • december 2002
              • 1339

              #51
              T a c k för det, Pierre. På en del har jag dock fortfarande mycket svårt att se ngn skillnad. Jag har en känsla av att riktigt fina röda regnbågar ibland säljs som Real Ilangi...
              //Stefan Lindstedt

              Kommentar

              • Pierre_N
                Användare
                • mars 2004
                • 772

                #52
                Nejdå, det tror jag inte. Våra regnbågar är lika röda/nästan lika röda som Ilangin i ryggfenan men skillnaden är endå mycket stor. En fullt utfärgad Ilangi (vilket de på bidlerna inte RIKTIGT är) har gult hela vägen upp till ryggfenan, lika gult som på magen. Medan en regnbåge har ett grön/brunt område som gränsar av ryggfenan och buken.

                Kommentar

                • Stelin
                  Användare
                  • december 2002
                  • 1339

                  #53
                  Jag har sett en del bilder på Ilangi på bla Cichlid-forum där det här gula på kroppen inte går ända upp. Detta ser också ut att vara vuxna fiskar. Istället ser dom mer ut som Regnbågar.
                  Men du har nog rätt även om jag tyvärr inte är riktigt övertygad. Jag behöver nog få se Ilangi i verkligheten för att bli det...
                  //Stefan Lindstedt

                  Kommentar

                  • pontus
                    Användare
                    • oktober 2003
                    • 514

                    #54
                    Halloj Är det någon som upplever samma sak som jag skrev tidigare att om man har REAL Ilangi så finns det möjlig het att hanarna går lite mer i Gul/orang än vad honorna gör?
                    Passenger on Planet Earth:
                    Pet.macro nsumbu
                    Pet.moshi ikola
                    Pet.Trewavasae
                    Pet.Bulu-Point "Red"
                    Pet.orthognathus tricolor mvuna
                    Pet.Longola
                    Tr.Ilangi
                    Tr.Muzi
                    Tr.Katonga
                    Neo.Leleupi

                    Kommentar

                    Arbetssätt...