Kan ingen donera en duboisi-bild till Fishbase?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #16
    Det är bättre med bild än ingen bild...

    Kommentar

    • Mike_Noren
      Användare
      • februari 2003
      • 2695

      #17
      citat:Ursprungligen skickat av Tricella

      Det är bättre med bild än ingen bild...
      Det är precis vad jag också intalar mig...

      Kommentar

      • Jonas E
        Användare
        • februari 2003
        • 2533

        #18
        Fredrik. Jag tyucker det e skoj o titta på de äldre verken som du gjort så ser man hur du under tiden har kommit på fler och fler tricks för att få fina bilder. T.ex om man jämför de gamla mpulungu-bilderna med de nya så ser man ju en stor skillnad (det var väl ljuset det handlade om? ) osv. Du kan ju ha en liten artikel där du visar lite hur det gick i början och hur du utveckalt ciklid-fotograferingen fram tills nu?
        /Jonas
        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

        Kommentar

        • Fredrik H.
          Användare
          • april 2002
          • 1884

          #19
          Jag har faktiskt tänkt skriva en "del 2" till min gamla ciklidfotoartikel, vi får se när jag hinner.

          Anledningen till att vissa bilder blir bättre rent tekniskt handlar nästan alltid om hur pass man kan få in blixtarna över karet. En studioblixt går ju bara att använda om man har ca. en meter fritt över karet och något att hänga den i och småblixtarna är ofta för svaga.

          När jag startade The Cichlid Gallery så tyckte jag att det fanns dåligt med bra bilder av ciklider på nätet och att det kunde vara bra att ha ett referens-galleri till som komplement till Konings bilder som var de man såg överallt. Så är inte fallet längre och därför känns mina "sämre" bilder, som tidigare kanske kunde fungera som referensmaterial, idag bara som "dåliga" bilder.

          I sommar ska jag "tighta" upp det hela hoppas jag. Just nu har jag häcken full.

          mvh,
          Fredrik H.
          Gratis konto på: www.cichlidtube.com
          www.cichlidgallery.org
          www.tropheini.com

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • april 2002
            • 9579

            #20
            citat:Ursprungligen skickat av Fredrik H.

            Jag har faktiskt tänkt skriva en "del 2" till min gamla ciklidfotoartikel, vi får se när jag hinner.
            Vi får väl hålla tummarna då för att du får lite tid över i sommar Fredrik, jag tror att fler än jag skulle uppskatta en del 2 till din foto-artikel.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            Arbetssätt...