Hjälp!! L-27 i ett malwikar går det???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mård
    Användare
    • februari 2004
    • 285

    Hjälp!! L-27 i ett malwikar går det???

    Söker akut svar, funkar med L-27 i ett mawikar? om det inte går vad är då i sånna fall kruxet, vattnet, tuffa klimatet något annat? Vet att dom inte är som gjorda för varan men går det? tacksom för alla svar
    Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.
  • malawi_voodoo
    Användare
    • juli 2002
    • 790

    #2
    Du det borde gå, dom blir ju gaska så stora och om du skaffar en större i 20cm klassen ska den klara av alla malawis.
    /Glenn Wouda

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • juli 2002
      • 5395

      #3
      Går gör det. Många använder L-malar i sina malawikar utan problem. Samma personer skulle aldrig ha en malawi- och tanganyikaciklid i samma kar fastän de ofta passar bra ihop.

      Egentligen är det helt fel vatten etc. för malen, men sånna malar är rätt tåliga och de verkar inte vantrivas direkt. Se bara till att den får mat, så du inte bara matar med flytande pellets. Matar du med räkmix så är det ok.

      Rekommenderar jag det? Det borde man väl inte antar jag.. Det är ju inte alltid man lär som man lever Just den du snackar om blir rätt stor med, så se till att ha ett kar på MINST 150cm.

      PS. Den är min favvo-mal och har länge funderat på att skaffa en...
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • pleco
        Användare
        • april 2002
        • 516

        #4
        Det går om du har en liten rot i akvariet.
        ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

        Kommentar

        • Mård
          Användare
          • februari 2004
          • 285

          #5
          Hej....jo rötter har jag och malen ska gå i ett 800L.
          Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

          Kommentar

          Arbetssätt...