Blå delfin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina Falkestav

    Blå delfin

    Hej! Har fått möjligheten att köpa ett 315 liters akvarium billigt. Måtten är 140x45x50 (ingen aning on vad som är vilket, men jag gissar att 140 cm är längden på karet ;P.)Jag har ända sedan jag först såg dem, drömt om att ha blå delfin ciklid. Jag vet att de egentligen skall ha 375 liter, men tror ni att det är möjligt att ha en liten grupp på bara, tja säg en hane och 2-3 honor i 315 liter? Funkar det och kan man ha någon annan litet mindre fisk i då oxå, eller bör man bara ha den lilla gruppen delfiner?

    Nina
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #2
    Tja!

    Sen jag såg mina fullvuxna C.moorii hanar bråka senast jag hade dom så tyckte jag att 375liter är klart underdrivet och det tycker jag att det är för alla stora fiskar!.Men C.moorii brukar vanligtvis vara en väldigt lugn och ja kanske t.o.m lite blyg ibland så det bör funka med 1+3 i dit kar!I ett sånt kar som du ska köpa så skulle jag nöja mig med 2st lugna och inte allt för stora arter!,

    När jag tänkte efter lite så känns det som jag pratar imot mig själv lite
    Men vad jag menar är ha högst 1hane i ett så "litet" akvarium,
    Och sen tänkte jag också att jag vet många som har lyckats med dom i 375or & 540 akvarium och 10cm hit eller dit tycker jag inte ska göra så stor skillnad!

    Kommentar

    Arbetssätt...