går detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • odilou
    Användare
    • april 2002
    • 308

    #16
    "men kan jullarna jaga ihjäl Callochromis macrops??"

    Ja. Callochromisar är ganska känsliga fiskar. Strunta i jullarna om du ska skaffa sådana. Macropsen i likhet med andra Callochromis hålls bäst i större grupper. En stor grupp får inte plats i ditt akvarium. Vill du ha Callochromis skaffar lämpligen, som sagt, C. pleurospilus istället. Lugnare och mindre. Den har jag odlat i grupper om 1+3 och uppåt. Av cyprichromis kan du kan gott ha könsfördelning 1:1. Det blir mycket snyggare så om inte annat.

    Kommentar

    • ankku
      Användare
      • december 2003
      • 79

      #17
      men ja tycker inte att pleurospilus e lika snygg...
      //Joanna

      Kommentar

      • tropfrog
        Användare
        • juli 2003
        • 1827

        #18
        Vart får man tag i andra cyricromisarter än leptosoma? Verkar klart lättare att rekomendera någon att köpa dom än att hitta dom i någon affär. Jag har rest runt södra sverige i jakten på leptosomer. Ungefär var annan affär har dom, men aldrig mer än 5-7 stycken. Och då har jag bara letat på ställen där man kan förvänta sig att dom har dom. SÅ: var hittar jag leptosomer i stora grupper ? Var hittar jag dom andra arterna av cypricromis?
        MVH
        Magnus

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          #19
          citatÅ: var hittar jag leptosomer i stora grupper ? Var hittar jag dom andra arterna av cypricromis?
          De är inte alltid lätta att hitta men många privata odlare har leptosomer och andra Cyprichromis-arter. Mitt tips är att du annonserar här på ciklid.se och går med i en lokal akvarieförening för att knyta kontakter med andra akvarister där du bor.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          Arbetssätt...