Snygg Tjej

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • korall_is_back_again
    Användare
    • juni 2004
    • 13

    #16
    Det är bara hanar som har brosk pannor faktiskt. Jag tyckte att bilden var snygg

    Kommentar

    • petrol
      Användare
      • juli 2002
      • 167

      #17
      ..suck..

      Mvh
      Petter
      Nu med ett 3 meters revakvarium

      Kommentar

      • Lars Andersson
        NCS Medlem
        • oktober 2002
        • 601

        #18
        Jag tror att det vore svårt att få någon att tro att det är en hona enbart genom att titta på bilden. En hane med missbildade genitalier kanske?
        Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

        Kommentar

        • Cutekid
          Användare
          • januari 2003
          • 3368

          #19
          Suck över ovanstående inlägg ...
          Carl

          Besök petrochromis.com´s forum:

          http://petrochromis.com/phpbb3/

          Kommentar

          • Lars Andersson
            NCS Medlem
            • oktober 2002
            • 601

            #20
            Vore kul att veta varför den söte pojken suckar.
            Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

            Kommentar

            • Lars Andersson
              NCS Medlem
              • oktober 2002
              • 601

              #21
              Det har, idag, suckats två gånger i detta inlägg. Det är ju knappast av allmänt intresse att veta att det suckas. Det räcker att ni suckar för er själva. För oss andra är det mera av intresse vad som medförde att ni suckade.

              Jag har många gånger undrat över vad som ligger bakom många ovidkommande inlägg på detta forum och min uppfattning är att många lever efter devisen "syns jag inte på nätet så finns jag inte"

              Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

              Kommentar

              • anli
                Användare
                • mars 2003
                • 3740

                #22
                Har man jättelika signaturer så behöver man bara "sucka" kanske
                Det tar för mycket utrymme annars.

                ps ett i och för sig ovidkommande inlägg ds
                Anders L

                Kommentar

                • Cutekid
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 3368

                  #23
                  Men herre gud, det är ju en hona vi snackar om här. Varför inte tro på det?

                  Ang min signatur så använder jag så många antal tecken som är tillåtet så varför gnälla om det? När det ändras till 200 tecken så får jag väl ändra min signatur, inte mer med det.

                  Och att sedan påstå att det blir svårt att läsa inläggen och att sidan tar längre tid att ladda bara för en längre signatur är ju rent utsagt löjligt.
                  Carl

                  Besök petrochromis.com´s forum:

                  http://petrochromis.com/phpbb3/

                  Kommentar

                  • FUSCO
                    Användare
                    • oktober 2003
                    • 15

                    #24
                    Fråga? När en kille på 13 år som precis börjar med ciklider och samtidigt börjat intresera sig frontosor nu ser denna bild, kommer han tro att zoohandlaren är en idiot som försöker sälja honom en HANE när han minsan har sett hur en HONA ser ut. Ett ifrågasättande av könet måste anses som en seger för förnuftet suckar får stå för det motsatta! Honor kan vid mycket hög ålder utveckla en "puckel" men till denna grad får nog anses ganska så ovanligt. Jag vill påpeka att jag på intet sett nedvärderar fredriks kuskaper men att medlemarna undrar får du förstå( hoppas jag) PS ursnyggt foto

                    Kommentar

                    • Jonas E
                      Användare
                      • februari 2003
                      • 2533

                      #25
                      På tal om könet. Otas hanne lyfte täckglaset under hoppet ut ur 1200-literskaret och låg där död en dag. Näst störste var en hona och hon tog kommandot över gruppen och har allteftersom utvecklat denna pannpuckel. Allt detta om jag förstått Otas historia rätt. Så hans frontosor leds av en hona som passade på att fixa till en väldigt sällsynt pannpuckel ( som den skall vara enligt tidigare kommentarer). Detta berättade han för mig (och troligtvis calle också).

                      Resten är upp till er att debattera om men jag själv tror att det är en hona.

                      Beträffande suckandet och munhuggandet, det bara pajar stämningen på forumet. Skärp er och håll era kommentarer som inte har med ämnet o göra i huvudet.
                      /Jonas
                      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                      Kommentar

                      • korall_is_back_again
                        Användare
                        • juni 2004
                        • 13

                        #26
                        Det här är en hona http://hem.bredband.net/b155331/tanganyika/frontosa.htm

                        Kommentar

                        • Fredrik H.
                          Användare
                          • april 2002
                          • 1884

                          #27
                          citat:Jag vill påpeka att jag på intet sett nedvärderar fredriks kuskaper men att medlemarna undrar får du förstå( hoppas jag)
                          Det förstår jag att medlemmar gör och jag har heller inte suckat.

                          Det går inte på något sätt att bedöma en frontosas kön genom dess kroppsform även om det givetvis är vanligt att hanarna har större pannpuckel. För er som vill fördjupa sig en aning i ämnet så har Eric Glab har en bra artiklel här:


                          Beträffande frontosan på min bild så är det Otas berättelse som ligger till grund för mitt påstående. Man kan ju tycka att om han egenhändigt plockar yngel ur fiskens mun så kan man anta att den är en hona, eller hur?
                          Fredrik H.
                          Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                          www.cichlidgallery.org
                          www.tropheini.com

                          Kommentar

                          • anli
                            Användare
                            • mars 2003
                            • 3740

                            #28
                            citat:Ursprungligen skickat av Fjärilscikliden

                            Beträffande suckandet och munhuggandet, det bara pajar stämningen på forumet. Skärp er och håll era kommentarer som inte har med ämnet o göra i huvudet.
                            Ok, jag erkänner mig skyldig till en onödig kommentar. Men den var bara på skoj och så har man ju all tid i världen för trams när man har semester... :-)
                            Annars intressant det där med honor som tar kommandot och bildar jättepucklar.
                            Anders L

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • augusti 2002
                              • 10784

                              #29
                              Är det vanligt att en "tjej" utvecklar sådan puckel? Hur säkert är det att Ota skrivit rätt kön? Det kan inte vara "skrivfelsnisse" som varit framme?

                              Cutekid:

                              citat:Och att sedan påstå att det blir svårt att läsa inläggen och att sidan tar längre tid att ladda bara för en längre signatur är ju rent utsagt löjligt.
                              Det är svårläst och grötigt att läsa inlägg när någon har så mycket på sin signatur. Signaturen är väl ändå inte ämnad för att lista upp en massa fiskarter man har...det kan man bättre göra i sin profil.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...