Lekvilliga honor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PontusA
    Användare
    • december 2003
    • 17

    Lekvilliga honor

    Tjena vet att detta är en svår fråga att besvara och de alltid är olika etc.

    Min M. Interuptus hane gräver som en tok och fått en fin lekdräkt. Nu undrar jag hur lång tid de tar för era fiskar att börja leka från hannen börjat uppvakta honorna. Mina honor är rätt små jämnfört med hannen men dom e knall gula och äter som få!
    Inte mycke å ståta med nu. 100l M. Interptus och c. afra. Däremot har ja haft 3-4 akvarier igång för i tiden. Passion var då att olda och föda upp kampfisk, skalarer och malawi.
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #2
    Oj oj oj, det kan ta tid innan hon blir sugen, det vet man ju Nah, men det är väl vissa saker som skall stämma, hon får inte vara för mager till exempel.

    Saludos,
    Zaphi
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • PontusA
      Användare
      • december 2003
      • 17

      #3
      De tog 2 dagar Första leken är klappad o klar. Dock är hanen helt galen. Han försökte para sig med samma hona igen, så ja gick in och la till en till blomkruka och släkte ljuset och nu verkar dom sova
      Inte mycke å ståta med nu. 100l M. Interptus och c. afra. Däremot har ja haft 3-4 akvarier igång för i tiden. Passion var då att olda och föda upp kampfisk, skalarer och malawi.

      Kommentar

      Arbetssätt...