Blir de skyggare??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Cutekid
    svarade
    Varför då deelay ??

    Lämna en kommentar:


  • deelay
    svarade
    Skulle nog hellre ta hänsyn till storleken i den bedömningen en att endast jämföra.Det är väll ganska självklart att man använder sig utav storleken av akvariet för en bedömingen av antal fisk vs gtottor,knappast rummets storlek iaf eller ?


    Fredrik.H

    Varför råder du honom att avskaffa sina fiskar pga av ett 180 liters akvarium ? Mycket märkligt råd att ge.

    Lämna en kommentar:


  • Fredrik H.
    svarade
    Jag skulle vilja påstå att antalet gömställen eller fiskar är helt ovesäntligt om man inte jämför det med utrymme.

    En grupp på 25-30 individer i 375 liter bör hållas med sparsam inredning medan 25-30 individer i 720 liter ger betydligt mer utrymme för inredning. Om du har dina Malawiciklider i 180 liter så föreslår jag som steg ett, större kar, och fram tills dess, karet tomt.

    mvh,

    Lämna en kommentar:


  • deelay
    svarade
    Antalet fiskar påverkar mer en antalet grottor isf.Har du lite fisk i blir dom lätt skygga oavsett mängden grottor.

    Lämna en kommentar:


  • Hult
    svarade
    Både jag och nej i det svaret. Visst kan de bli skyggare, på grund av att det har så många ställen att gömma sig på. Men samtidigt blir det mycket säkrare i sin miljö, och det måste ju vara positivt. Man vill ju inte har osäkra och rädda fiskar. Vissa säger att man kan låta dem gå ett tag i ett praktiskt taget tomt akvarium (vatten helst då *ler*) för att vänja dem vid att folk går förbi och så. Jag har inte testat det utan låter mina Malawis gömma sig när de vill. Men mina är faktiskt inte så skygga. De var väl det lite i början, men eftersom de har haft säkerheten att gömma sig hela tiden så blir det väl mer tåliga mot skuggor och dylikt.

    Aja....det finns olika uppfattningar om det där...det var min...

    Lämna en kommentar:


  • Mrsonk
    svarade
    Nej det tycker jag inte.

    Lämna en kommentar:


  • cyntolopia-afra
    startade ett ämne Blir de skyggare??

    Blir de skyggare??

    Hej

    Jag undrar om malawi blir skyggare om man har många "tillflyktsorter".
    Har hört en som har sagt att ju fler grottor man har desto skyggare blir de[V]. stämmer detta[?]
Arbetssätt...