prinsessan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bosse.J
    Användare
    • augusti 2003
    • 205

    prinsessan

    Hej. Jag är en nybörjare.. vilket kan ses i mitt akvarium. All möjlig blandning om man säger..
    Nu är det så att jag har köppt några Prinsessor från Burundi. Säljaren sa att dom förökade sig som frögurkor. Det kunde vara kul tänkte jag.. Dom började med att möblera om i akvariet, flyttade gruset å byggde tunnlar å grottor under rötter och stenar. Jag gjorde tvärtom. flyttade tillbaka vid varje regöringstillfälle. Men direkt "stökade" dom till det igen. Alla Mina andra fiskar gömmer sig i vegetationen, och visar dom sig så blir dom bortjagade igen. Nu till saken: En kväll för en vecka sedan så visade sig ett helt stim av "småsessor". Skitkul tyckte jag och min familj, speciellt 4-åringen. Visste inte riktigt vad jag skule göra så jag lät dom vara ifred. det verkade som om dom stora fiskarna tog hand om dom små liven. Men efter några dagar såg jag att antalet hade minskat, å nu på morronen var det bara två stycken kvar.vad har hänt??.. Uppätna eller ihjälsvultna??
    Bosse.J
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #2
    Tyvärr har dom nog blivit uppkäkade....Vad har du mer för fiskar i akvariet ?

    Kommentar

    • zeke
      Användare
      • november 2002
      • 75

      #3
      Det jag har märkt i mitt kar med bara prinsessor är att när det blir för trångt eller om de inte får frysfoder tex. Artemia,cyclops mm.
      så äter de upp de små kanske för att få i sig proteiner.
      Jag har själv sett föräldrarna äta upp de små.
      Kanske för att det är trångt eller för att de behöver proteiner,
      vem vet?
      Bara det bästa är gott nog ;-)

      Kommentar

      • Bosse.J
        Användare
        • augusti 2003
        • 205

        #4