Aulonocara

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gudfadern
    Användare
    • december 2002
    • 34

    #31
    ingen som har reagerat på skaparen av detta forums namn??????
    FJÄRILSCIKLIDEN?????
    inte ens Afrika
    (jag älskar mina Alu)

    [8D]gudfadern[8D]

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • april 2002
      • 9579

      #32
      "vet du hur gammal den är på bilden som du tagit?"

      Nej det vet jag inte men det var en riktigt fullvuxen hane. I akvariet fanns bara en art men den var representerad av en riktigt stor grupp. Jag tog bilden för ca 1,5 år sedan och vet inte om den finns kvar än. När jag var i Nol för ett par veckor sedan var där så mycket annat spännande att titta på, att jag glömde kolla om den gick kvar [:p].
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Johan
        Användare
        • augusti 2002
        • 3029

        #33
        glömde?!?!?![:0]

        hur e de möjligt[V]

        min rubin köptes för snart ett år sen och var då ca 3 cm nu är den nog runt 9, ungeför vid vilken ålder når de max strl`?

        Kommentar

        • Jonas E
          Användare
          • februari 2003
          • 2533

          #34
          Gudfadern, hade jag kunnat skulle jag gärna ändra mitt namn, sålde mina fjärilsciklider för ett tag sedan, de va för tråkiga, men när jag blev medlem på ciklid.se så hade jag precis köpt dem o gillade dem så in i. kan hålla med dig om att det var lite dumt o kalla sig för de, men de e inge jag kan ändra på

          men det e ju inte de som ämnet handlar om eller

          /Jonas
          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

          Kommentar

          • gudfadern
            Användare
            • december 2002
            • 34

            #35
            faktum är att mina första ciklider var också fjärilsciklider.
            men dom stök med i vita pricksjukan[xx(].

            ligger ngt i vad du säger , det tar tid att utvekla "fin smak"(auloncara)[:X].
            min ensamna kejsar auloncara hane söker fru/fruar[:p] men har inte sett ngr i vare sig i akvarie aff i sthlm eller på ngn annons på nätet[V], får väl sätta in en annons själv...

            [8D]gudfadern[8D]

            Kommentar

            • Jonas E
              Användare
              • februari 2003
              • 2533

              #36
              synd att du inte bor i här i skåne, en jag känner har två fullvuxna honor som inte har en hanne, den ville inte leva längre.......så jag kommer troligen o köpa dem av han, sen får jag leta upp en hanne till dem, o de e ju jääätte lätt =D

              Annars så verkar det som om min ena aulonocara röd rubin-hona e en hanne, han ser inte riktigt ut som de andra honorna, mycket mera färg i fenorna, men på kroppen ser han likadan ut som en hona.

              förresten så köpte jag ett ocellastus-par idag, fina små firrar =D
              /Jonas
              540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

              Kommentar

              • Mike_Noren
                Användare
                • februari 2003
                • 2695

                #37
                citat:Ursprungligen skickat av mikro

                Det måste ju finnas någon form av djur som lever i sanden på alger, och annat skräp de hittar.
                Tubifex.

                Kommentar

                • Henrik Dehlin
                  NCS Medlem
                  • september 2002
                  • 1913

                  #38
                  ser alla Auloncara honor likadana ut eller är det några som inte är så här grå/silver färgade tänkte på att det kanske går att ha 2sorter i samma akvarium ifall honor inte är så lika,,,?

                  Kommentar

                  • Ola
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 1232

                    #39
                    Jag har 1+2 Aulonocara Jaconfribergi "otter point" Den ena honan är lite mindre än den andra... är inte säker på det är exakt samma Aulonocara.
                    Ska byta ut alla fiskar i akvariet så om någon är intresserade av mina Aulonocaror så säg till.

                    Mvh Ola
                    ola lindeberg

                    Kommentar

                    Arbetssätt...