Nya zoo butiken i Ludvika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    NCS Medlem
    • augusti 2004
    • 1607

    #16
    Missförstånden haglar

    Nu får jag gå in och förtydliga detta då detta uppenbarligen har blivit helt missförstått i denna tråd!

    ASI är ett företag som är fiskgrossist och har egen import av fisk idrekt från Afrika. Dom leverar / säljer fisk till alla zoobutiker i Sverige som får köpa och sälja tropiskt fisk till oss fisk intresserade. Så dom kommer då såklart att sälja fisk till Peters butik, om han vill köpa fisk av dem, precis så som övriga butiker gör. Vet inte varför det blivit så fel i denna tråd, men jag hoppas jag förklarat det så att inga missförstånd kvarstår?

    Så kontaktuppgifterna till ASI är därmed fel! Det är till Föredetta Expert Zoo ni ska ringa / maila, då det är Peter och han fru som har köpt Exprt Zoo och ska driva det tillsammans. Dom kommer även att han gnagare, och foder till det mesta, ja det mesta som ska finnas i en välsorterad zoo butik. Tyvärr kan jag inte deras telefonnummer eller mailadress ännu. Men jag ska försöka få fatt på dessa, så Dare kan prova att kontakta Peter angående om dom vill bli en rabattbutik för NCS medlemmar.



    Ursprungligen postat av lisabeth
    Vet att de iallafall ska fiskdelen själva det andra framkom inte helt klart vem som ska äga vad.,Nuvarande ägaren pratade om att han skulle sluta med fiskarna ,men han kunde mycket väl mena hela butiken.Men det får väl framtiden visa.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #17
      Hur får vi tag i Peter?
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • maltandis
        Användare
        • oktober 2003
        • 1567

        #18
        Vi kommer att få tag på honom, tycker vi låter honom och frugan boa in sig däruppe först. Det kanske är en stor omställning att flytta från Haninge till Ludvika, vad vet jag.

        /J
        Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

        Kommentar

        • tege
          Användare
          • februari 2005
          • 2753

          #19




          Tycker sen att ni gör som Maltandis tycker.
          https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

          Kommentar

          • doohan
            NCS Medlem
            • augusti 2004
            • 1607

            #20
            Kan

            vara en bra ide att ge dom några dagar då han fortfarande inte har fått dit all fisk som han har i Stockholm. Dom tar över driften av butiken iom månadsskiftet maj/juni vad jag har förstått.

            Lite ändring av inredning kvarstår. Stora ljusa akvarium med vit sand och sten så det blir snyggt när det är klart. Peter har planer på ett stort akvarium i källaren, minns ej exakt måtten men typ 4x2m. Nästa gång vi är dit så har vi mer tid och jag ska då skriva ner fakta så att inga fler missförstånd behöver ske, och mer rolig info ser även jag fra emot. Lite butiksbilder osv om Peter hunnit bli klar tills dess.


            Ursprungligen postat av maltandis
            Vi kommer att få tag på honom, tycker vi låter honom och frugan boa in sig däruppe först. Det kanske är en stor omställning att flytta från Haninge till Ludvika, vad vet jag.

            /J

            Kommentar

            • doohan
              NCS Medlem
              • augusti 2004
              • 1607

              #21
              Nu

              börjar Peter komma igång bra med Ludvika zoo och konstväxter. Han har fått hem mer vf petrochromis men även odlade petrochromis. Vf tropheus och odlade tropheus har kommit in. Malawi finns såklart också som vf och odlade.

              Ska dit kommande onsdag (20/6) och se vad som händer och återkoppla med mer bilder från sortiment och butik, Ja med fokus på firrar då såklart

              Kommentar

              • tege
                Användare
                • februari 2005
                • 2753

                #22
                Idag blev det en vända till Ludvika, först till Expertzoo som drivs av Peter. Många trevliga nya akvarier fanns i butiken. Ljust o fint i burkarna och en massa ny fisk. Men ännu finns massor mer att göra både i och utanför butiken. Även många burkar som gick i väntan på ny fisk som kommer inom kort....

                Här är Peter själv framför sin skyddslingar.


                En vägg med bara troffar.(nästan, ska bli)


                Fler burkar som ska fyllas.


                Troffar


                Och till sist en närgången Linni i butiken.


                Fler bilder på fisk kommer, men nu är det strax helg. Trevlig midsommar på er alla.
                https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #23
                  Ser toppen ut
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • doohan
                    NCS Medlem
                    • augusti 2004
                    • 1607

                    #24
                    Jag

                    fyller på med fler bilder på en del av Peters fisksortiment. Han har bla annat fryeri med gul bläs och en del av dem är gul på undersidan och en hel del i övrigt på firren är gult, Har inte lagt ner massor av tid på att ta bort ev smuts på bilderna, men det är ju firrarna som vi vill se o dom syns...
                    Senast redigerad av doohan; 21 juni 2012, 09:38.

                    Kommentar

                    • doohan
                      NCS Medlem
                      • augusti 2004
                      • 1607

                      #25
                      Lite golden

                      Pet ikola Golden, var väldans ovillig att vara med på bild och visa det gula som kommer i ryggfenan osv...Men man kan ana det även på min kassa bild på den.

                      Kommentar

                      • doohan
                        NCS Medlem
                        • augusti 2004
                        • 1607

                        #26
                        Mer skoj

                        Mer skoj firrar...

                        Kommentar

                        • doohan
                          NCS Medlem
                          • augusti 2004
                          • 1607

                          #27
                          Golden

                          Kalambo...

                          Kommentar

                          • jhes
                            Användare
                            • september 2010
                            • 229

                            #28
                            Ursprungligen postat av doohan
                            Pet ikola Golden, var väldans ovillig att vara med på bild och visa det gula som kommer i ryggfenan osv...Men man kan ana det även på min kassa bild på den.

                            Är det en P. Kazumbe "blue kabogo" / "electric blue" eller va den mer kan heta i översta vänstra hörnet?

                            Kommentar

                            • doohan
                              NCS Medlem
                              • augusti 2004
                              • 1607

                              #29
                              ....

                              Många fina vf troffar och han har också odlade troffar...

                              Kommentar

                              • doohan
                                NCS Medlem
                                • augusti 2004
                                • 1607

                                #30
                                Å lite till

                                ....
                                Senast redigerad av doohan; 21 juni 2012, 11:48.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...