Cyathopharynx furcifer blev foae!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • nicson
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Dessa filter är ganska vanliga här.
    Jo det är ett "jäkla bök" att rengöra dem. Men det blir bara ett i taget och det brukar ta en kvart tills de är tillbaka i akvariet igen.
    Jag har planer på att bygga ett kar som har en stor bottenyta >1m djupt x 1,8m långt.
    Har en sådan glasskiva, men måste hitta något bra ställe i mina rum att ha det i samt bygga en bänk. (Inte det lättaste!)
    Nu är jag inte med...Eheim 2252 är väl busenkla att rengöra? Två knappar bak, behållare loss, upp ur kar ner i hink, patron ur, tryck ur svamp o tillbaks igen - lock n load och totaltiden kan inte bli mer än 60 sek! Pumpen går ju hela tiden. Jag brukar ta mitt två ggr i veckan - filtervolymen är ju inte mkt att skryta med.

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Ursprungligen postat av ozric
    Och begreppet "furcifer dark"; används inte det längre?
    Jag vet inte. Tycker bara att Ad borde veta.

    Lämna en kommentar:


  • ozric
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    På stämman så visade jag Ad bilder på mina "furcifer" och bad honom identifiera dom. Ad tyckte att det var foae, med anledning av de mörka fenorna.
    Så nu så har jag foae istället för furcifer. Men vad gör det? De är lika snygga för det!
    Då är det många "furcifer" ute i världen som går under fel namn, om man nu går eft de mörkare färgerna på fenorna. Och begreppet "furcifer dark"; används inte det längre?

    Wille; å så får du byta rubrik på tråden igen...

    Lämna en kommentar:


  • Anna Österman
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Så nu så har jag foae istället för furcifer. Men vad gör det? De är lika snygga för det!
    Det är rätt inställning Wilhelm

    Lämna en kommentar:


  • Lars Andersson
    svarade
    Väldigt fina fiskar. Det rycker i fisktarmen när jag ser dem. När jag får mitt återfall vill jag gärna ha lite fisk ifrån Dig.

    Jag tycker Du kan unna Dig en sipp från Coal Ila flaskan ikväll.

    Lämna en kommentar:


  • irwin_fletch
    svarade
    Underbar fisk!

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    På stämman så visade jag Ad bilder på mina "furcifer" och bad honom identifiera dom. Ad tyckte att det var foae, med anledning av de mörka fenorna.
    Så nu så har jag foae istället för furcifer. Men vad gör det? De är lika snygga för det!
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Stämmer! Det är tiden som är det stora problemet, och orken!

    Lämna en kommentar:


  • jinnarparen
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Dessa filter är ganska vanliga här.
    Jo det är ett "jäkla bök" att rengöra dem. Men det blir bara ett i taget och det brukar ta en kvart tills de är tillbaka i akvariet igen.
    Jag har planer på att bygga ett kar som har en stor bottenyta >1m djupt x 1,8m långt.
    Har en sådan glasskiva, men måste hitta något bra ställe i mina rum att ha det i samt bygga en bänk. (Inte det lättaste!)
    I mitt och kanske de allra flestas fall så är det stora problemet att hitta nånstans att placera karet, när väl det är klart så är det bara en fråga om ekonomi, praktiskt handlag samt tid.

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Dessa filter är ganska vanliga här.
    Jo det är ett "jäkla bök" att rengöra dem. Men det blir bara ett i taget och det brukar ta en kvart tills de är tillbaka i akvariet igen.
    Jag har planer på att bygga ett kar som har en stor bottenyta >1m djupt x 1,8m långt.
    Har en sådan glasskiva, men måste hitta något bra ställe i mina rum att ha det i samt bygga en bänk. (Inte det lättaste!)

    Lämna en kommentar:


  • Norrland
    svarade
    Intressant val av filtrering. Ar dessa filter inte bökiga att plocka ur o rengöra? Valdigt få filter av denna typ har hos mig. Jag har sett dessa men dom finns endast hos affarenrna speciallicerade pa växt akvarier.

    Skulle vara intressant att se dessa firrar i en vortex situation och valdigt högt akvarie.

    Enorma fiskar. Helt otroligt vackra maste jag saga.

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Inget märkvärdigt alls. Botten fin sand med en massa snäckskalskross.
    2st Eheim 2252 med difusorn påkopplad. Ett stort bestånd av Cryptocoryne aponogetifolia.
    Thats it!

    Lämna en kommentar:


  • Norrland
    svarade
    Wilhelm jag ar lite insöad pa tech biten och undrar om du kör stark circulation for dessa firrar eller om vatten columnen ar stabil. Skriv garna lite hur du satt upp din burk med tech biten. Tack pa förhand!

    Lämna en kommentar:


  • Anna Österman
    svarade
    Jag gratulerar också och hoppas på god fortsättning för småttingarna.

    Lämna en kommentar:


  • Anders i Askim
    svarade
    Grattis!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...