Mat till småsessor.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Mat till småsessor.

    Mina N.Brichardi har äntligen lekt! Vad jag kan se så simmar fyra små spermie-liknande varelser med blå ögon omkring öppningen till en grotta. Det tog fyra månader så det var efterlängtat! Nu undrar jag vad jag ska ge dom små gynnarna att äta? Nykläckt artemia ska ju vara det bästa men att jiddra med PET-flaskor, pumpar och slangar känns inte speciellt lockande. Finns det några andra husmorsknep? Min bror som har en liten koloni med Similis körde med en ganska kul variant. Han löste upp lite räkmix i vatten och släppte ner det med ett sugrör över ynglen. Är det att rekommendera? Om inte, finns det något annat sätt?

  • sillstryparn

    #2
    Entusiaster!

    Att kläcka Artemia är mödosamt och tråkigt. Vanligtvis orkar jag inte detta och använder mig då istället av Sera Micron - ett bra foder under de första veckorna. Jag kanske borde tillägga att det inte på något sätt är svårt att kläcka artemia, bara jobbigt.

    Ciklidhälsningar
    Sillstryparn

    Kommentar

    • Niklas Olsson
      Användare
      • februari 2003
      • 1156

      #3
      Hej!!!
      Jag brukar mata med både fryst artemia och räkmix när det går prinsessyngel i karet...det kommer alltid att bli lite räkmix som flyger runt i akvariet som ynglen kan noppra i sig...de stora föredrar ju hellre artemia...å när ynglen växt till sig så nafsar dom på artemian också...
      Hoppas det funkar..e kul å se dom växa upp i karet...
      Mvh Niklas


      Tropheus
      //Niklas

      www.nofoto.se
      Nofoto på Facebook
      ____________________________________

      Kommentar

      Arbetssätt...