Malawi med sötvattensräkor ?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonasaik
    Användare
    • oktober 2002
    • 57

    Malawi med sötvattensräkor ?!

    Hej

    Jag har ett 275 kar med auratus, golden, några små ancistrusar och en liten demasoni =)

    Nu är jag oerhört sugen på 3-4 räkor och undrar vilken art som skulle passa bäst och var i sthlm sådana enklast köps in?

    JAg har sökt på forumet och då hittade jag någon som hade räkor med stora guramis, dessa är väl ungefär lika illsinta som småfega Auratus? mina golden e suupersnälla =)

    Tacksam för många låånga svar!!



  • Jonasaik
    Användare
    • oktober 2002
    • 57

    #2
    Är det verkligen ingen med erfarenheter från detta??? Om ni tror att det kommer gå illa, är det räkorna eller fiskarna som går åt?

    Hjälp!

    Kommentar

    • Bilbo
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 1159

      #3
      Enligt det som jag läst om Amanoräkan (Cardina Japonica) går den ej att ha med större ciklider än Fjärilsciklider. Aggresiv ciklider som exempelvis Multisar går inte heller eftersom räkorna då blir sönderslagna.
      Amanoräkan är nog den art som är vanligast i handeln idag, men den är nog i minsta laget för ett Malawikar.

      # 374
      // Magnus
      // Magnus Arvidsson

      Kommentar

      • Jonasaik
        Användare
        • oktober 2002
        • 57

        #4
        OK, jättetack för svaret!

        Så det är räkorna och inte fiskarna som tar stryk? Då kanske det kunde vara värt att prova med ett par? Hur stora är fjärlisciklider jämfört med golden å auratus?

        Tack!

        Kommentar

        • Jonasaik
          Användare
          • oktober 2002
          • 57

          #5
          Jag är ledsen om jag tjatar men ajg behöver verkligen höra fler erfarenheter om det här ämnet, vill handla nu =)

          Snälla!!

          Kommentar

          • Ps.Daniel

            #6
            Hej!

            Jag kan bara säga att Auratus är en mycket aggresiv fisk, och den blir ca 10 cm fullvuxen.
            Golden är inte heller några snälla fiskar, då de kommer precis som auratus från malawisjön.
            Räkorna hade blivit räkmix innan du hunnit säga Aristofales på gammelgrekiska...

            MvH daniel

            MvH Daniel

            Kommentar

            • alie
              Användare
              • juni 2003
              • 54

              #7
              Tar upp tråden igen. Ville bara höra hur det gick med detta experiment??

              Kommentar

              Arbetssätt...