Sjuk Rödzebra!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sebbe45
    Användare
    • september 2008
    • 27

    Sjuk Rödzebra!?

    Har sett att min Rödzebra hane har fått en väldigt uppsväld mage och bara står i sin grotta och flåsar, han har inte heller ätit något på 2 dagar. Någon som vet något om detta?

  • Gäst

    #2
    Hej! Bara du inte råkat ut för samma som jag....läs under "Akvariet" Hjälp de dör på löpande band....
    Troligen bukvattensot säger alla till mig och vi har försökt med väldigt mkt sedan jul, nu har vi bara 2-3 firrar kvar.....hoppas verkligen du får bukt med ditt därhemma för det här är fruktansvärt jobbigt....

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Hej!! Hur har det gått med din röd sebra? märker du ngt på dina övriga fiskar?

      Kommentar

      • Sebbe45
        Användare
        • september 2008
        • 27

        #4
        Den dog

        Men det var den enda som var sjuk och har inte sett något mer på ett par dagar nu.
        Funderade på ifall han kan ha käkat friggolit? Har friggolit på botten och han var nere där i sin grotta och grävde änna ner.

        Har iallafann köpt en ny hane nu, blev en MC hane på 10 cm, där har ni en vacker fisk.

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          vad synd att den inte repade sig... håller tummarna för att dina övriga firrar klarar sig nu.
          Vi väntar med spänning på hur det här med saltet blir sedan, men törs inte redigt hoppas på att det funkar det här, fast å´andra sidan har vi ju nu tagit bort alla individer i karet så "bacillen" har ju inget värddjur längre att överleva i, så kanske kanske....bara det inte lyckas överleva i grus eller ngt annat däri, vet i tusan då hur man ska göra om det här fortsätter ändå sedan, då är det nog bara att lägga av eller byta akvarium....

          Lycka till nu med dina firrar!

          Kommentar

          Arbetssätt...