den dominanta hanen!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smw

    den dominanta hanen!!

    hejsan köpte ett malawikar för ett par månader sen::Hadde då problem med koppar det har nu löst sig!!
    Men nu för ett par dagar sedan trodde jag Att min stora fina hane skulle dö: Ville inte visa sig och jagades av en annan fisk Nu när jag har fått se han så har han en sliten sjärt fena kommer sist fram till maten och först därifrån för att gömma sig.

    Kan det skett ett maktskifte?????
  • larsa
    Banned
    • april 2006
    • 198

    #2
    Ursprungligen postat av smw
    hejsan köpte ett malawikar för ett par månader sen::Hadde då problem med koppar det har nu löst sig!!
    Men nu för ett par dagar sedan trodde jag Att min stora fina hane skulle dö: Ville inte visa sig och jagades av en annan fisk Nu när jag har fått se han så har han en sliten sjärt fena kommer sist fram till maten och först därifrån för att gömma sig.

    Kan det skett ett maktskifte?????
    utveckla lite det där med kopparn..malawi är extremt känsliga för koppar,men då borde ju de andra också vara vissna!skulle en annan hane ta över huxflux? nä..om han inte ligger på gränsen(likvärdig) på tur typ....nått har hänt tror jag..han mår dåligt av någon anledning,du borde ha sett ett maktskifte..det tar ett tag.

    Kommentar

    • smw

      #3
      Kan va vattnet

      Men koppar är det inte och nitriten är nol samt ph värdet är ok
      hejsan köppte ett malawi kar med 16st ciklider +5 malar. hämtade det tio mil bort tog pumpen en fluval 304 ytterfilter med vatten i och fiskarna i en spann. När jag komm hem la jag i sand växter och stenar fylde karet 375l till hälften innan jag släpte i fiskarna samt startade pumpen. Jag fyllde vattnet bakom bakgrunden BTN


      Uppfattar det ändo som äa det har skett ett maktskifte för att den hanen har jagats av en annan lika stor hane men jag är ej säker på om det är en röd sebra

      Kommentar

      Arbetssätt...