försvunnen leleupi i 175l tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simonslusk
    Användare
    • oktober 2008
    • 18

    försvunnen leleupi i 175l tanganyika

    mitt problem (?)... en leleupi har inte visat sig på ca en vecka nu... jag har rikligt med sten som bildar grottor både högt och lågt i karet. men jag börjar bli orolig, kan det vara så att det är en hona som står och vaktar sina ägg i en grotta som ej är synlig från utsidan? borde hon inte titta fram när det är matdags? eller kanske hon ligger och är död i någon skreva?


    så, någon som vet om leleupis vaktar äggen till 100% eller är det större chans att hon/han är död? borde jag börja rycka upp all sten i karet (huga), eller vänta ut fisken och se vad som händer?
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    Jag har haft leleupi som har varit försvunna flera veckor. Den är kanske framme vid någon tidpunkt när inte du kollar akvariet.
    Så avvakta.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • Per B
      Användare
      • september 2005
      • 1250

      #3
      I vilket fall som helst borde du inte behöva slita upp all sten och ställa till det i akvariet. Ett akvarium i balans med fungerande bakterieflora klarar av att bryta ned enstaka döda fiskar utan vidare.
      mvh Per

      Tanganyika och Västafrika i burkarna

      Kommentar

      • simonslusk
        Användare
        • oktober 2008
        • 18

        #4
        nu har jag tyvärr hittat lelen...


        han (hon?) hade lyckats smita bakom filterhörnan vid vattenbyte för ca 2 veckor sedan. hittade fisken idag halft förmultnad fastklämd mellan filterkuber inne i hörnet. stackarn. men då vet jag att jag får kika en gång extra nästa gång jag gör det möjligt för fisk att komma in där.


        tack för svaren!


        MVH

        Kommentar

        Arbetssätt...