Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Callochromistråden 2009

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

En udda färgsättning på en C. pleurospilus Kigoma rainbow hona.
    Mvh Anders
    Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

Kommentera

Ah, kul med bilder. In med fler ni som har!

/Jocke

Kommentera

ok här kommer några till.

Kommentera

Ursprungligen postat av akva99 Visa inlägg
          ok här kommer några till.
          Snygga fiskar.

/Jocke

Kommentera

Ursprungligen postat av Anders i Askim Visa inlägg
            En udda färgsättning på en C. pleurospilus Kigoma rainbow hona.
            Skulle det gå att få foto på denna hona från sidan? Kul med foton på sandisar. Min verksamhet ligger lite på sparlåga nu och av sandlekare har jag för tillfället bara C. Pleurospilus "Kigoma rainbow". Men nån dag ska det bli fler. Många fler...

Kommentera

En Callochromis macropshona. Praktiskt med ett yngel som utkikspost i fören.
              mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael W Visa inlägg
                En Callochromis macropshona. Praktiskt med ett yngel som utkikspost i fören.
                Snygg bild!
                Mvh Anders
                Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

Kommentera

Jag väntar fortfarande på att mina ska leka. Jag tyckte att det var på väg förra veckan. Hannen höll ihop med en hona och han grävde en hel del. Nu jagar han dock runt dem som vanligt, så just nu ser jag tyvärr inga lektendenser.

/Jocke

Kommentera

Får ni några yngel att överleva? Hos mig blir de bara uppätna hela tiden. Fast å andra sidan, det finns ingen marknad för dem här...
                    mvh
                    Mikael W
                    (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentera

Favorit Callochromis

Ska skaffa någon ny Callochromis men kan inte bestämma mig för vilken. Har C. stappersii och har haft C. macrops (okänd fångsplats men inte Tanzania elr. Ndole), så hade först tänkt pleurospilus men har blivit osäker igen. En riktigt röd macrops är snyggare tycker jag, och så gillar jag den här killen: http://www.youtube.com/watch?v=ALFA5tEJyiE

Så vilken art och fångsplats är er favorit, och varför?

Kommentera

Sparar...
                      X