Lekmogna Hongi eller??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin
    Användare
    • januari 2003
    • 4526

    Lekmogna Hongi eller??

    Jag undrar vi vilket storlek/längd Hongi:n blir könsmogen och om de är ganska flitiga på sina "sysslor".


    //Robin
    Mvh
    Robin
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #2
    De är könsmogna vid ungefär 4-5 cm storlek och de brukar vara ganska flitiga. Se till att det är gott om gömställen för jagade fiskar i akvariet, hanarna kan bli hårdföra av sig när de är könsmogna.

    Mvh Michael Persson
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Robin
      Användare
      • januari 2003
      • 4526

      #3
      Tack Micke!
      kan du definera gömställen? Jag har "gömställen" mer än antalet fiskar om gömställen är där de kan simma ut och in ifrån två håll. Men BARA två grottor. Har runt 10-12 gömställen.
      Hur ser ett idealiskt gömställe ut?

      //Robin
      Mvh
      Robin

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        #4
        Med gömställen menar jag en plats där en jagad fisk kan göra sig osynlig för sin förföljare. Ett sånt gömställe kan mycket väl ha mer än en ingång. Det viktiga är att honor och icke dominanta hanar inte ska vara synliga hela tiden för den dominanta hanen.

        Mvh Michael Persson
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • imported_n/a
          Användare
          • februari 2003
          • 27

          #5
          jag skulle kunna tro att den är könsmogen vid 4-6 cm om den inte e det så e den könsmogen när den e ungefär 0.5 år (fem månader)

          tja alla jag ska hjälpa er med frågor! fråga mig bara om hjälp jag svarar så fort jag bara kan då!
          Diskus fiskens naturliga miljö Amazonfloden ligger söder om ekvatorn och avvattnar ett större område... jag odlar juh discus i ett 88 liters akvarium och det ska juh vara helt omöjligt men det är det inte för mig !

          Kommentar

          Arbetssätt...