Halvdöd P.multicolor victoriae

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joe
    Användare
    • juni 2006
    • 1451

    Halvdöd P.multicolor victoriae

    Lite bakflyt ikväll - vattenbytar och fixarkväll - då jag under eftermiddagen inte sett Multicolor hanen började jag ana oråd...när jag sedan letade lite mer handgripligt så fann jag honom längst inne i stenröset i karet (där malarna bor!)..

    Han var inte frack, om man uttrycker sig diplomatiskt! Har han i en liten behållaren nu, men han simmar knappt och hänger upp och ned! Avlivning torde vara det mest smärtfria alternativet.

    Jag som var så glad att jag äntligen fått mitt multicolorpar - honan verkar frisk och pigg, om än aningen förvirrad när hennes "make" plötsligt försvunnit!

    Ja, ja - sånt händer - men vad kan det bero på? Han var var iofs rätt medtagen efter auktionen - men repade sig ändå snabbt då! Får väl skaffa nya och några fler då ryktet säger att de finns i Nol just nu!
    MVH - joe

    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
  • Decimus
    Användare
    • juni 2006
    • 961

    #2
    oj da, du har helt rätt, han har faktiskt en heeel balja full med dem, svin fina med!

    Kommentar

    • joe
      Användare
      • juni 2006
      • 1451

      #3
      Det var ju tur - för mig inte för fisken - nu är han i fiskarnas himmel och där har han det bra mycket bättre! Ska inte klaga alltför mycket - klarat mig väldigt lindrigt undan fiskdöd och sjukdom trots allt...

      Då ska det bli kul att komma till Nol för GCG:s julavslutning!
      MVH - joe

      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

      Kommentar

      • Kjell Begby
        Användare
        • januari 2008
        • 48

        #4
        Hej Joe

        Var hos Kent på Nol igår och han hade massor av Pseudocrenilabrus multicolor inne nu

        De såg friska och sunda ut.

        Mvh Kjell
        Vf=Viktoriafrälst

        Kommentar

        • joe
          Användare
          • juni 2006
          • 1451

          #5
          Ursprungligen postat av Kjell Begby
          Hej Joe

          Var hos Kent på Nol igår och han hade massor av Pseudocrenilabrus multicolor inne nu

          De såg friska och sunda ut.

          Mvh Kjell
          Jepp - har hört detta. Ska nog handla på mig en grupp på måndag. För nu verkar det som också honan har gett upp - är i alla fall försvunnen.

          Fråga till dig/er som håller P.Multicolor Victoriae - hur har ni komponerat era grupper? Eller är det egentligen en parfisk? Minnet från P.nicholsi är att två hanar i karet iallafall inte var nån hit!

          P.S Kjell - såg ditt initiativ/idé på ciklider.se - kanon! D.S
          MVH - joe

          Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

          Kommentar

          Arbetssätt...