Telmatochromis bifrenatus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hawk
    Användare
    • oktober 2004
    • 9

    Telmatochromis bifrenatus

    Har i åratal förgäves letat efter denna fisk i akvarieaffärer i såväl Sverige som Danmark. På kontinenten går ofta T. vittatus, T. brichardi och T. vittatus "shell" felaktigt under detta namn även hos välrenommerade grossister. Har endast stött på ett ex. till dagss dato, ett ensamt vildfångat ex. i Nol. Vet någon om den finns i Sverige eller någon affär som kan ta in den. Letar även efter L. niger och L. bifasciatus. Tacksam för alla tips.
    jf
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    #2
    jag skulle ta kontakt med nån grossist, borde gå bra att beställa men då får man nog räkna med att det blir en hel låda, ganska många med andra ord, dyrt blir det oxå, men men..
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    • hawk
      Användare
      • oktober 2004
      • 9

      #3
      Ursprungligen postat av specmats
      jag skulle ta kontakt med nån grossist, borde gå bra att beställa men då får man nog räkna med att det blir en hel låda, ganska många med andra ord, dyrt blir det oxå, men men..
      De grossister/butiker jag pratat med, har inte kunnat hjälpa mig. Är väl medveten om att niger och bifasciatus är sällsynta och den mesta exporten lär inte gå till europa utan till USA, när det gäller de dyraste och sällsyntaste arterna. Finns det månne någon som har bifrenatus i Sverige?
      jf

      Kommentar

      Arbetssätt...