Blue lips-yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eldnor
    Användare
    • juni 2008
    • 99

    Blue lips-yngel

    Yngelrapporter är ju trevligt, så här kommer en till. Fick i dagarna två kullar Pseudotropheus Williamsi "Blue lips", får för mig att det inte är så vanligt. Vill gärna höra från fler som har erfarenheter av denna art. Har läst/hört att de kan vara väldigt aggressiva och snälla är dom inte. Fick kring 20 yngel på varje hona efter tre veckors ruvning. De var c:a 10 mm och växer snabbt, fast det är ju en stor mbuna.
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Grattis! En grymt snygg firre det där! Mina har vart hyffsat snälla faktiskt, och när jag tänker efter har de nog vart lugnare än de flesta mbunas. De har visserligen vuxit upp tillsammans, och det tror jag kan hjälpa till att stilla deras omtalade brutalitet.

    Jag har fått ett antal kullar också, men de leker inte ofta.
    Tony Englund

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      #3
      Ursprungligen postat av Eldnor
      Yngelrapporter är ju trevligt, så här kommer en till. Fick i dagarna två kullar Pseudotropheus Williamsi "Blue lips", får för mig att det inte är så vanligt. Vill gärna höra från fler som har erfarenheter av denna art. Har läst/hört att de kan vara väldigt aggressiva och snälla är dom inte. Fick kring 20 yngel på varje hona efter tre veckors ruvning. De var c:a 10 mm och växer snabbt, fast det är ju en stor mbuna.
      Grattis! Som sagt alltid kul att se när folk lyckas med lite ovanligare arter.

      /Jocke

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Välkommen till forumet!
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Eldnor
          Användare
          • juni 2008
          • 99

          #5
          På gång igen

          Det verkar som om mina är på gång igen. Hannen spänner sig som attan och största honan tjocknar till. Mina går med troffar, inte helt korrekt kanske, men det funkar. Runda stenar är enda inredningen, från knytnävstorlek upp till plasthinksstorlek. Det var ett äventyr att få i dom i karet.

          Kommentar

          • Eldnor
            Användare
            • juni 2008
            • 99

            #6
            Mera,mera

            Jepp, jag såg rätt. Största honan tuggar igen, snart blir det flera...

            Gotlandsmarknaden är tyvärr snabbt mättat, en kull brukar räcka om det inte gäller Golden eller nått sånt. Jag skulle kanske kunna investera mina besparingar i en intensiv reklamkampanj och slå ett slag för dessa firrars förträfflighet, då kanske det kan gå...

            ; )

            Kommentar

            • Tony
              Användare
              • april 2002
              • 4594

              #7
              Vi får väl bilda en kartell då, för jag har 50-60 säljklara yngel

              Sålde förresten mina vuxna igår eftersom jag håller på att avveckla akvariehobbyn för ett tag
              Tony Englund

              Kommentar

              • Eldnor
                Användare
                • juni 2008
                • 99

                #8
                Kartellbildning, hm hm

                Tror det att det kan gå...

                Mina säljs nog inte på ett tag om jag inte ger dom anabola! Men om du tar ut dom som verkar argast och fördelar bra, så kanske dina kunder har plats i sina kar igen lagom när mina är säljklara. Skoj åt sidan, det är ju lite av ett problem när man får en grupp som som börjar producera rejält. Mina A.Christyi lär bli mätta till hösten. Man kanske skulle byta till Guppy eller Kampfisk. Men jag brukar tröttna innan dom fått första kullen, tyvärr.

                Kommentar

                Arbetssätt...