Varför inte Victoriaciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Begby
    Användare
    • januari 2008
    • 48

    #16
    Hejsan

    Om det är någon i Norge som är sugen på viktoriaciklider så har jag några arter .Men det är en bråkdel av det endymion har men jag jobbar på det.
    Har idag 14 arter av de kommer ca 6-7 från albin och skall ned till Albin den 14/6 och få med mig iallafall 2-3 till.

    Letar efter en lämplig lokal så kan man utöka antalet arter.

    Men som sagt är det någon i Norge som har vägarna förbi fredrikstad så hör av er.

    Har idag:
    Viktoria ciklider:-------

    Pundamilia nyererei "RedHead"Zue Island
    Paralabidochromis Chilotes Zue island
    Lipochromis sp. "matumbi hunter"
    Harpagochromis sp. "orange rock hunter" Gabalema islands
    Platytaeniodus degeni
    Astatoreochromis alluaudi
    Neochromis rufocaudalis Saa Nane Island
    Paralabidochromis sp. "rockkribensis" Uganda yellow
    Pyxichromis Orthostoma largemouth Uganda
    Haplochromis sp. "thick skin"

    Kyoga- och Nawampasasjön:---
    Astatotilapia latifasciata
    Haplochromis sp. "ruby green"

    Edward- och Georgesjön:--
    Haplochromis limax


    Viktoriasjön, Albertsjön, Albertnilen,Edwardsjön Georgesjön Kyogasjön och floder, träsk och mindre sjöar runt om viktoriasjön

    Pseudocrenilabrus multicolor victoriae

    mvh Kjell
    Vf=Viktoriafrälst

    Kommentar

    • Olorin
      Användare
      • maj 2005
      • 1554

      #17
      Igår besökte jag Endymions lokal och min förvåning över att Victorior är så ovanliga ökade ett snäpp. Jag tycker att de svarta var riktigt häftiga som kontrast till de superfärglada varianterna och storleksmässigt är de ju som Malawi.

      Nu har jag inga planer att ändra om eller skaffa fler kar, men när jag gör det står Victoria före Malawi och Tangayika nu.

      Tack för visningen Endymion.
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

      Kommentar

      • Kjell Begby
        Användare
        • januari 2008
        • 48

        #18
        Ursprungligen postat av Olorin
        Igår besökte jag Endymions lokal och min förvåning över att Victorior är så ovanliga ökade ett snäpp. Jag tycker att de svarta var riktigt häftiga som kontrast till de superfärglada varianterna och storleksmässigt är de ju som Malawi.

        Nu har jag inga planer att ändra om eller skaffa fler kar, men när jag gör det står Victoria före Malawi och Tangayika nu.

        Tack för visningen Endymion.

        Hej Olorin

        Det är inte bara färgerna som är fantastiska med dessa fiskar även betendet är mycket intressant på många arter.

        Har idag 2 favoriter och de kan inte skryta med så otroliga färger men de tar igen det med sitt betende.

        Dessa arter är Lipochromis sp. "matumbi hunter" och Pyxichromis Orthostoma largemouth Uganda

        Du kan läsa om de här:





        mvh Kjell
        Vf=Viktoriafrälst

        Kommentar

        Arbetssätt...