Tropheops sp. "chilumba" (red top)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Tropheops sp. "chilumba" (red top)

    Hej! Tänkte höra med er lite angående den här underbart fina fisken. På de bilder som jag sett så har hanen ganska mycket rött på huvudet..Fast de gånger jag sett fisken "live" i affären så har hanen saknat just rött på huvudet..Man kan bara skymta lite rött..Är det bara vi lek som hanen blir så intensivt röd?? Eller kanske när den är fullt vuxen?
  • Matz Karlsén
    Användare
    • februari 2004
    • 1127

    #2
    Håvmästarna i Växjö har den arten inne och ringer du och pratar med Johan så kan han svara på dina frågor 0470-405 08.
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • november 2005
      • 3217

      #3
      Ursprungligen postat av AORFISH
      Hej! Tänkte höra med er lite angående den här underbart fina fisken. På de bilder som jag sett så har hanen ganska mycket rött på huvudet..Fast de gånger jag sett fisken "live" i affären så har hanen saknat just rött på huvudet..Man kan bara skymta lite rött..Är det bara vi lek som hanen blir så intensivt röd?? Eller kanske när den är fullt vuxen?
      Nej den blir inte rödare vid lek.
      Däremot så finns det olika stammar utav den, en del har inte ens det röda på fenan och även det röda på huvudet saknas på en del som jag tycker är sämre stammar. Sedan så påverkar även fodret på hur mycket rött det blir på dom, men som sagt var på en del stammar kan du mata med färgförstärkande foder, hur mycket som helst. Dom blir bara enbart blå ändå.Janne

      Kommentar

      Arbetssätt...