Nått som passar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • specmats
    svarade
    Ursprungligen postat av palleh
    Prövade faktiskt med ett power-glo istället för marine glo ibak idag och då tog dem gula spottarna total överhand och fick en guldassig ton över hela akvariet.
    Så nu känns gro-lux och marine-glo som glasklar standard för mig=)

    För övrigt har ja släppt ner 2+2 Protomelas taeniolatus idag och ett nytt par Lithobates. bilder kommer nog
    -ja håller mad att ditt ljus är lyckat har själv nästan samma setup i ett kar, 1 varmvitt och 3 olika actinic alla t5 med 2st 50 watts spottar,ganska bra...

    Lämna en kommentar:


  • henrikrock
    svarade
    Jag har vid flera tillfällen haft rödzebra med Haplisar och det har funkat för mig. Se bara till att du har ordentigt med gömställen. Om du vill ha någon lugnare mbuna är Hongi och Golden bra alternativ.

    Henrik

    Lämna en kommentar:


  • palleh
    svarade
    har fått funderingar nu på att stoppa i någon medel agressiv mbuna för att röra om lite i Haplos soppan utan att störa deras lugna liv.. Funderar lite på någon vanlig Metriaclima Zebra..någon som har koll om det skulle funka har aldrig ägt en zebra innan?

    Lämna en kommentar:


  • palleh
    svarade
    Kommer med ett par bilder..har fastnat lite för Taeniolatus hanen nu han e grym

    Lämna en kommentar:


  • palleh
    svarade
    Ursprungligen postat av dinajel
    Det är ju bara att konstatera att det blir klart snyggt ljus om man har den kombon. Ett grolux, ett actinic, ett eller ett par "neutrala" (om burken är stor nog) och så spottar. Tackar för svaret! Nu är jag 100 på hur jag själv kommer göra med ljuset.
    Prövade faktiskt med ett power-glo istället för marine glo ibak idag och då tog dem gula spottarna total överhand och fick en guldassig ton över hela akvariet.
    Så nu känns gro-lux och marine-glo som glasklar standard för mig=)

    För övrigt har ja släppt ner 2+2 Protomelas taeniolatus idag och ett nytt par Lithobates. bilder kommer nog

    Lämna en kommentar:


  • dinajel
    svarade
    Ursprungligen postat av palleh
    Jag kör med ett grolux och ett marine glo och två 35 watts spottar bara. Blir att inhadla fisk imån eller sönda med=)
    Det är ju bara att konstatera att det blir klart snyggt ljus om man har den kombon. Ett grolux, ett actinic, ett eller ett par "neutrala" (om burken är stor nog) och så spottar. Tackar för svaret! Nu är jag 100 på hur jag själv kommer göra med ljuset.

    Lämna en kommentar:


  • palleh
    svarade
    Ursprungligen postat av dinajel
    Coolt ljus var det första jag tänkte också när jag såg burken! Vad har du för belysning? Hur många och vilka lysrör? Och sen ser det ut att vara spottar också?

    Det känns som att belysning är det enda jag tänker på för tillfället och jag behöver all input jag kan få.

    Jag kör med ett grolux och ett marine glo och två 35 watts spottar bara. Blir att inhadla fisk imån eller sönda med=)

    Lämna en kommentar:


  • dinajel
    svarade
    Ursprungligen postat av deelay
    Rent spontan kan jag se Copadichromis azureus framför mig i den burken. Coolt ljus.
    Coolt ljus var det första jag tänkte också när jag såg burken! Vad har du för belysning? Hur många och vilka lysrör? Och sen ser det ut att vara spottar också?

    Det känns som att belysning är det enda jag tänker på för tillfället och jag behöver all input jag kan få.

    Lämna en kommentar:


  • deelay
    svarade
    Ursprungligen postat av palleh
    Får antagligen ta mej en funderare på det där...Vad är minimum antalet för att dem ska trivas?
    För att dom verkligen ska fungera tycker jag det verkar som att miniantalet bör vara 10st, i ditt fall med tanke på fisken du listat kan det räcka med 10 eftersom dom du listat inte e så tuffa. Fler är såklart ännu bättre om det är möjligt, det är ju i princip en stimfisk .

    Lämna en kommentar:


  • palleh
    svarade
    Ursprungligen postat av deelay
    Jag kan ju säga att dom blir väldigt fina när dom färgar ut och sedan så har dom ett mer spännande beteende än dom flesta andra malawisarna, detta gäller när man håller dom i större grupper, som singeldjur blir dom väldigt menlösa.
    Får antagligen ta mej en funderare på det där...Vad är minimum antalet för att dem ska trivas?

    Lämna en kommentar:


  • deelay
    svarade
    Ursprungligen postat av palleh
    Kanns ganska fullt med 7 Lithobates,11 Phenochilus,9 St Maleri och Vill garna ha lite mer farg darfor blir det Taeinolatusen men du far garna forsoka overtala mej enda=)
    Jag kan ju säga att dom blir väldigt fina när dom färgar ut och sedan så har dom ett mer spännande beteende än dom flesta andra malawisarna, detta gäller när man håller dom i större grupper, som singeldjur blir dom väldigt menlösa.

    Lämna en kommentar:


  • palleh
    svarade
    Ursprungligen postat av Malawe;71554tatala4
    Varför har du spolat Lethrinops?
    Kanns ganska fullt med 7 Lithobates,11 Phenochilus,9 St Maleri och Vill garna ha lite mer farg darfor blir det Taeinolatusen men du far garna forsoka overtala mej enda=)

    Lämna en kommentar:


  • StefanL
    svarade
    Ursprungligen postat av palleh
    det kommer simma Azureus i burken med sen sa Lethrinopsen har ja spolat kommer kora med en grupp P.Teainolatus istallet
    Varför har du spolat Lethrinops?

    Lämna en kommentar:


  • palleh
    svarade
    Ursprungligen postat av deelay
    Rent spontan kan jag se Copadichromis azureus framför mig i den burken. Coolt ljus.

    Sen när det inte är någon sten i så tänker jag på Lethrinops med =)
    det kommer simma Azureus i burken med sen sa Lethrinopsen har ja spolat kommer kora med en grupp P.Teainolatus istallet

    Lämna en kommentar:


  • deelay
    svarade
    Rent spontan kan jag se Copadichromis azureus framför mig i den burken. Coolt ljus.

    Sen när det inte är någon sten i så tänker jag på Lethrinops med =)

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...