Tarmar/Böld ur analöppningen på en troffe

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • robjo
    Användare
    • maj 2005
    • 330

    Tarmar/Böld ur analöppningen på en troffe

    Jag har fått en rosa "grej" vet inte riktigt var det är, men den kommer ur analöppningen, det ser läskigt ut. Honan beter sig normal och äter. Frågan är vad är detta, och är det farligt, hjälper medicin.
    Detta är första gången det händer mig.

    Skickar en bild så det blir lättare att se "hoppas jag"

    /Robban
    http://picasaweb.google.se/sipedon/
  • Markus_A
    Användare
    • december 2005
    • 418

    #2
    Ursprungligen postat av robjo
    Jag har fått en rosa "grej" vet inte riktigt var det är, men den kommer ur analöppningen, det ser läskigt ut.

    Detta är första gången det händer mig.
    /Robban
    Det låter inte alls bra, du kanske borde uppsöka läkare...

    Kommentar

    • robjo
      Användare
      • maj 2005
      • 330

      #3
      Hmm nu var vi roliga ;-)
      Jag bjuder på det.
      http://picasaweb.google.se/sipedon/

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #4
        Jag vet att det finns en sajt som visar upp olika symptomer men jag har den tyvärr inte kvar i mina favoriter då jag hade en datakrasch och ännu inte hunnit återfå alla bra länkar man hade tidigare.

        En tanke som far från min sida är att det är en fisk som eventuellt varit nära förstoppning, men som lyckats klara sig något sånär. Jag skulle i vilket fall som helst råda dig att inte ge fiskarna annat än lättsmält foder som t ex flingfoder en dag eller två för att se om bölden kan gå ned/tarmen återgå.

        Det ser dock ut som om det är ganska mycket utstickande...så det är svårt att avgöra vad det är. Fisken ser ju ändå ok ut i övrigt vad man kan se.

        Kommentar

        • Matz Karlsén
          Användare
          • februari 2004
          • 1127

          #5
          Ursprungligen postat av robjo
          Jag har fått en rosa "grej" vet inte riktigt var det är, men den kommer ur analöppningen, det ser läskigt ut. Honan beter sig normal och äter. Frågan är vad är detta, och är det farligt, hjälper medicin.
          Detta är första gången det händer mig.

          Skickar en bild så det blir lättare att se "hoppas jag"

          /Robban
          Jag har råkat ut för samma sak och då dog den och när jag studerade den döda fisken närmare så var det en del av tarmarna som hade trillat ut.
          To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

          Kommentar

          • algskraparn
            Användare
            • september 2006
            • 159

            #6
            Jag hade en körsbärshane som fick något liknande.
            Det började med att han slutade äta och blev skygg, efterhand svullnade analöppningen upp och jag provade att ta ur stackarn ur akvariet men tack vare att all lavasten och att han hade 720 liter att fly i fick jag inte tag i honom. Alltså fick han vara kvar, efter cirkus en vecka lade han "jättekloss" (och det såg ut som att även en bit av tarmen hängde ut under tiden) och såg ut som om han hade fött barn nästan.
            Men han överlevde utan några men som jag såg märkte i alla fall.
            Jag tror att stackarn helt enkelt fick förstoppning, men på din bild ser det värre ut, tyvärr

            Kommentar

            Arbetssätt...