Konstig färg på golden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel_N
    Användare
    • april 2007
    • 74

    Konstig färg på golden

    Mina golden börjar se konstiga ut, två av dem har fått vertikala mörka ränder och 2 har horisontella mörka ränder. En av dom ser sotig ut i ansiktet och en ser ut som homer simpson, dvs gul men beige runt munnen.
    Jag matar varannan dag med fina fiskens africana mix, och varannan dag med Hikaris ciklidpellets.

    Nån som kan förklara varför de blir så?
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Finns det spirulina i Africana mix? Kanske kan det vara från fodret som ger dom det där svarta eller sotiga. Jag har själv erfarenhet av att Golden blivit sotiga/svarta på vissa områden. Jag tyckte mest det drabbade den dominante hanen...så det behöver inte vara fodret heller.

    Jag såg en artikel om detta för en tid sedan men minns inte vad som skrevs...ska försöka hitta den igen.

    Kommentar

    • Tony
      Användare
      • april 2002
      • 4594

      #3
      Testa att söka lite på forumet om sotiga golden. Min åsikt är att det har med genetiken att göra, alltså att "dåliga" golden blir mer sotiga än "bra" sådana. Det brukar dock inte vara några som helst fel på de sotiga, mer än att de inte är lika snygga.
      Tony Englund

      Kommentar

      • Daniel_N
        Användare
        • april 2007
        • 74

        #4
        Tack för svaren
        Det konstiga är att de inte alltid varit sotiga. De har varit fina sen jag köpte dom för ett par månader sen, och först nu blivit sotiga. Jaja, får se vad som händer

        Edit: Har sökt lite nu och fann en bild som ser ut exakt som mina:


        Bilden är på mitten av sidan.
        Senast redigerad av Daniel_N; 11 juni 2007, 14:32.

        Kommentar

        Arbetssätt...