Nls!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    Användare
    • april 2002
    • 2294

    #16
    Vet igentligen inte om man vågar svara i detta infekterade ämne. Men tar chansen.
    Visst jag är åf men en liten sådan. Var dock nere i Singapore nyligen o på cikklidfarmen vad användes o såldes där jo NLS. Till ungefär samma priser som här hemma.
    Vet ju att Tess (eller hennes sambo) taggar till sig när detta kommer upp.
    Sedan fattar inte jag skulle tro att merparten av alla pellets innehåller annat än mest fiskmjöl. Då detta är det mest proteinriktiga du kan ge.
    Calle som tar hem Nls är en av dem få som säljer foder enligt svensk lag på rätt sätt.
    En foder licens kostar runt 4000 kr per år vidare är kraven att det finns en svensk innehållsförteckning och att allt blivit godkänt oklart av jordbruksverket. PÅ vilka andra hittar du det förutom Åled???
    Senast redigerad av kaj.p; 03 maj 2007, 00:55.
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se

    Kommentar

    • tezz
      Användare
      • februari 2006
      • 1069

      #17
      Ursprungligen postat av kaj.p
      Vet igentligen inte om man vågar svara i detta infekterade ämne. Men tar chansen.
      Visst jag är åf men en liten sådan. Var dock nere i Singapore nyligen o på cikklidfarmen vad användes o såldes där jo NLS. Till ungefär samma priser som här hemma.
      Vet ju att Tess (eller hennes sambo) taggar till sig när detta kommer upp.
      Sedan fattar inte jag skulle tro att merparten av alla pellets innehåller annat än mest fiskmjöl. Då detta är det mest proteinriktiga du kan ge.
      Calle som tar hem Nls är en av dem få som säljer foder enligt svensk lag på rätt sätt.
      En foder licens kostar runt 4000 kr per år vidare är kraven att det finns en svensk innehållsförteckning och att allt blivit godkänt oklart av jordbruksverket. PÅ vilka andra hittar du det förutom Åled???
      Har inte provat det av samma anledning som jag ej provat tex quick n bright som okså ska vara fantastiskt bra om man nu ska tro dom som påstår detta

      Kommentar

      • Danne_K
        Användare
        • februari 2006
        • 777

        #18
        Finns ju många som får fram fina trophar och matar med röda mygglarver och andra med diverse olika pelets. Men frågan är ju om det ändå inte är bäst att mata med ett så naturligt foder som möjligt för just den arten som ska ha fodret.

        Kommentar

        • palleh
          Användare
          • december 2006
          • 704

          #19
          Ursprungligen postat av cougar
          For the record har jag inget med nls att göra och matar inte ens med det, föredrar ocean nutrition. Jag såg bara faktafel som kände mig skyldig att påpeka.
          Köpte mig en påse ocean nutrition nyss och undrar hur du tycker de funkar och vilka firrar matar du de med?
          http://picasaweb.google.com/palleph

          Nya bilder laddas upp hela tiden


          Mvh Patrik

          Kampfisk!

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • december 2004
            • 4744

            #20
            Jag tycker inte att NLS är något infekterat ämne. En del är emot och andra är för. Helt naturligt. Marknadsföringen har dessutom varit usel för att det har inte varit något som helst genomslag i butikerna. Jag har testat ett tag och tycker att det är kanon med NLS-grow. Ynglen får verkligen den start dom behöver enligt min bedömning. O skälet till det är att maten skräpar mycket mindre än andra alternativ.

            Däremot fattar inte jag varför inte räkmix diskuteras mera. Räkmix belastar vattnet mycket mera än flingfoder och pellets.
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • april 2002
              • 9122

              #21
              Ursprungligen postat av LN
              Marknadsföringen har dessutom varit usel för att det har inte varit något som helst genomslag i butikerna. Jag har testat ett tag och tycker att det är kanon med NLS-grow.
              Ett 20-tal ciklidister vann ju NLS foder på ciklidstämman, så de kanske kan bidra med sin erfarenhet av fodret.
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • Falköping Andreas
                Användare
                • februari 2006
                • 1214

                #22
                Jag köpte lite yngel av tropheus sp black Kiriza i januari och de har fått NLS spec grow (0.5mm) som tillskott till räkmix. De har fått NLS 1,5-2ml/gång vid 2-3ggr/dag. fiskarna älskar det och det funkar kanon de växer även på i bra takt. Det är 54st fiskar.
                http://www.skovdeaf.se/

                Kommentar

                • tezz
                  Användare
                  • februari 2006
                  • 1069

                  #23
                  Här är en video för alla som tror på reklam http://www.feedmyfish.co.uk/index.ph...d=30&Itemid=70

                  Kommentar

                  • tezz
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 1069

                    #24
                    Här är en som har testat http://www.aquariumlife.net/projects...h-food/112.asp

                    Kommentar

                    • Alexander Ylipää
                      Användare
                      • oktober 2003
                      • 3615

                      #25
                      Ursprungligen postat av Wilhelm
                      Ett 20-tal ciklidister vann ju NLS foder på ciklidstämman, så de kanske kan bidra med sin erfarenhet av fodret.
                      Matade upp min 80 grams burk på 2 veckor. Gav de endast till diskusynglen. Märkte ingen skillnad. Däremot när jag började ge tetra bits igen så kom den röd/oranga nyansen tillbaka på dem.
                      Mvh Alex

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #26
                        Ursprungligen postat av palleh
                        Köpte mig en påse ocean nutrition nyss och undrar hur du tycker de funkar och vilka firrar matar du de med?
                        jag tycker det är toppen, fiskar älskar verkligen vitlöken i den. Just nu är det en gul kirurg, pseudochromis paccagnellae och två clowner.

                        Kommentar

                        • Johnny_1
                          Användare
                          • oktober 2003
                          • 313

                          #27
                          Jag har testat två sorter,,dels tabletterna till malarna och små pellets till cikliderna.
                          Maltabletterna var inte bättre i jämförelse med de tabletter som dom fick innan, pelletsen ville inte cikliderna äta ens.
                          NLS är säkert inget dåligt foder,,,bara en prislapp som inte motsvarar reklamen för fodret.
                          Detta är min åsikt.
                          www.malmoakvarieforening.se

                          Kommentar

                          • Danne_K
                            Användare
                            • februari 2006
                            • 777

                            #28
                            En sak till som man bör tänka på är att vissa fiskar förmodligen inte kan tillgodo göra sig allt som är i maten och pga det så paserar det bara igenom fisken. Och andra fiskar kan få problem med att smälta vissa saker framför allt vid fel temp för det fodret. Men kan säkert vara ett kanon foder till fiskar som är allätare och hålls vid en temp som fodret är avsett för.

                            Kommentar

                            • Robbe
                              Användare
                              • februari 2003
                              • 527

                              #29
                              Ursprungligen postat av Johnny_1
                              Jag har testat två sorter,,dels tabletterna till malarna och små pellets till cikliderna.
                              Maltabletterna var inte bättre i jämförelse med de tabletter som dom fick innan, pelletsen ville inte cikliderna äta ens.
                              NLS är säkert inget dåligt foder,,,bara en prislapp som inte motsvarar reklamen för fodret.
                              Detta är min åsikt.
                              Om jag inte minns helt fel så säljer du väl foder själv Johnny (att det inte är NLS behöver jag väl inte påpeka) så din åsikt känns ju ganska så meningslös.

                              Kommentar

                              • Johnny_1
                                Användare
                                • oktober 2003
                                • 313

                                #30
                                Ursprungligen postat av Robbe
                                Om jag inte minns helt fel så säljer du väl foder själv Johnny (att det inte är NLS behöver jag väl inte påpeka) så din åsikt känns ju ganska så meningslös.
                                Du minns både rätt och fel och som jag sa är där säkert inget större fel på fodret förutom priset.
                                Givetvis så ger väl folket härinne sina fiskar det fodret som deras fiskar funkar bäst med.
                                Är du och dina fiskar nöjda med NLS så finns det ingen anledning för dig att byta!!
                                Vissa gillar Tetra en del NLS andra OSI & Tropical, AN med flera en tredje gör maten själva.
                                Att Du tycker min åsikt känns meninglös har jag ingen som helst förståelse för, jag svarade bara i tråden.
                                Vad körde du själv med innan jag tipsade dig om var du kunde köpa NLS???
                                www.malmoakvarieforening.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...