2 problem med Golden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    #16
    Ursprungligen postat av mek
    Hur menar du då? Att botiorna kan ha haft ihjäl Goldenfirrarna?
    vilka har du botiorna den för din fiskar??? är den praktbotia?? eller hur och vad har för den för storlek?????? och vad för du har lab.golden fiskar för den??? vilka storlek?? den är klart bra mellan och större så klart lab.golden men små den så känslig lättare och sjuk så klart ligger i botten så det så du ge den bra byta vatten ofta?? eller vad har du för ph vatten?? och hur storlek har du för akvarium den fiskarna??????
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...

    Kommentar

    • mek
      Användare
      • januari 2005
      • 540

      #17
      Ursprungligen postat av classe
      är den praktbotia??
      Det är Praktbotior och Pakistanbotior. 4 av varje.

      Ursprungligen postat av classe
      vad har för den för storlek??????
      Pakistanbotierna ligger runt 8-14 cm och Praktbotierna ligger runt 6-10 cm

      Ursprungligen postat av classe
      och vad för du har lab.golden fiskar för den??? vilka storlek??
      Goldenfirrarna ligger runt 5-10 cm

      Ursprungligen postat av classe
      byta vatten ofta?? eller vad har du för ph vatten?? och hur storlek har du för akvarium den fiskarna??????
      Byter vatten 1 gång per vecka. PHt ligger fn runt 7,5. Akvariet är drygt 300 liter (Juwel Rio 300)

      Kommentar

      • classe
        NCS Medlem
        • april 2007
        • 1147

        #18
        Ursprungligen postat av mek
        Det är Praktbotior och Pakistanbotior. 4 av varje.


        Pakistanbotierna ligger runt 8-14 cm och Praktbotierna ligger runt 6-10 cm


        Goldenfirrarna ligger runt 5-10 cm


        Byter vatten 1 gång per vecka. PHt ligger fn runt 7,5. Akvariet är drygt 300 liter (Juwel Rio 300)
        okej den är bra jag vet nu den själv kanske den är nån pakistanbotierna så ta kan du plocka bort försök om den är rörlig på andra fiskar?????

        min egna har jag själv den fiskarna är 8 praktbotia i 375liter den mår bra där o ingen problen ned mbuna arter malawisjön.. .. bättre så klart runt 8.0 ph till 8.5ph så dom mår bra så du kan ändrat det och ge bra 26 grader så klart chans på insats det.. och göra rent med din filter ?? har du sugit på botten sand den oxåå??? så man måste göra oxåå..
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

        Kommentar

        • mek
          Användare
          • januari 2005
          • 540

          #19
          Jadu. För det första har mina Golden ynglat trots sällskapet av Botior (innan akvariebytet), och för det andra råkar min sambo gilla Botierna. Kan därför inte ta bort dem :/

          För 2 veckor sedan bytte jag till Juwel Riokaret. Sanden sköljde jag av innan (iaf till 50-60%). Efter en vecka satte jag in filterhörna, rengjorde 2252an och tillsatte bikarbonat+salt. Tror allt detta blev för mycket för de svagaste. Har dock inte haft fler dödsfall under de senaste dagarna, så jag tror/hoppas att läget har stabiliserats nu.

          Kommentar

          • classe
            NCS Medlem
            • april 2007
            • 1147

            #20
            okej jag förstår dig den så det är er som avgöra om den välja..
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

            Kommentar

            Arbetssätt...