Roligaste snäcklekaren till 50 liter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • *Ulrica*
    Användare
    • januari 2007
    • 290

    Roligaste snäcklekaren till 50 liter?

    Jag har skaffat silversand, neothaumasnäckor, byggt en modul som ska dölja pumpen och nu ska jag skaffa snäckskalslekare!
    Karet är 60 cm brett och rymmer ca. 50 liter.

    Kriterier:
    1. De får inte vara för svåra, jag är nybörjare.
    2. De ska vara haremruvare, jag vill ha så många fiskar som möjligt i karet.
    3. Beteende går klart före utseende, de måste ha ett underhållningsvärde även för en ickeakvarist...

    Funderar på Lamprologus calliurus, Kasanga eller Magara för att hanen är så stor, det blir lite mer fisk i karet på så sätt... någon som vet om den är rolig?

    Hade förut bestämt mej för Lamprologus ocellatus men nu vet jag inte, en del anser tydligen att den vill ha större kar...
    Senast redigerad av *Ulrica*; 07 mars 2007, 18:59.
  • nässlan

    #2
    Lamprologus multifasciatus

    Hej Ulrika!

    Jag skulle skaffa ett par Lamprologus multifasciatus
    du lär inte få en tråkig stund i burken.
    det händer nåt hela tiden.
    Sen kan du sälja av med yngel för det lär du
    få efter ett tag

    mvh nässlan

    Kommentar

    • *Ulrica*
      Användare
      • januari 2007
      • 290

      #3
      Ursprungligen postat av nässlan
      Sen kan du sälja av med yngel för det lär du
      få efter ett tag
      Tack för förslaget.

      Hur många kan jag ha i burken av dem?

      Blir jag av med ynglen då? Visst är det kul med yngel, men jag vill inte behöva slänga bort dem för att ingen vill ha dem...

      Kommentar

      • HenrikV
        Användare
        • februari 2007
        • 697

        #4
        Gå och fråga Kent, så håller han på Brevis eller Ocellatus istället för multisen. Detta alltså utseendemässigt.