Altolamprologus compressiceps

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Pettap
    svarade
    Dom verkar växa riktigt långsamt. Jag köpte ett par i dec 04 dom var ca 4 cm. Nu är hanen 9cm och honan 6cm dom har gått i ett 540l med 7 st. Frontosor som var 6-7 cm då. Största Frontosa hanen är nu 22cm och största honan 16cm. Dom har fått både räkmix, pellets och fryst artemia.
    // Peter

    Lämna en kommentar:


  • Pejan
    svarade
    Ok, tack för svaren. Hade för mig att jag läst att de växer långsamt och ville ha en bekräftelse på detta så jag vet vad jag kan förvänta mig angående tillväxt.

    Hälsar Peter

    Lämna en kommentar:


  • Niklas Olsson
    svarade
    Det som generellt sägs om Altolamprologus är väl att de växer betydligt saktare än "genomsnittet" arter.

    Lämna en kommentar:


  • dinajel
    svarade
    Såvitt jag har förstått så är A. compressiceps och A. calvus notoriska långsamväxare...

    Lämna en kommentar:


  • Jorsa
    svarade
    Här kan du läsa om hur stor den KAN bli.


    Hur fort den växer beror på många olika faktorer.
    Vattenkvalite, mängd och kvaliten på maten osv.

    Lämna en kommentar:


  • Pejan
    startade ett ämne Altolamprologus compressiceps

    Altolamprologus compressiceps

    Har en fråga gällande Altolamprologus compressiceps. Köpte 3 stycken för drygt en månad sedan, de var i storleken 4 cm. Matar främst med räkmix och de går i ett 400 liters akvarium. Någon som vet hur fort de växer? Medveten om att det ej är enkelt att svara på frågan, men säkert flera på forumet som har erfarenheter gällande denna firre. Nyfiken på svaret då jag köpte dem för att agera yngelreduserare. För tillfället är det dock de som får pisk av min multiskoloni...

    Hälsar Peter
Arbetssätt...