Champsochromis caeruleus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattilohela
    Användare
    • januari 2006
    • 145

    Champsochromis caeruleus

    hejsan ni som har Champsochromis caeruleus har ni vart med om att hane dödar honor då?

    när jag kom hem från jobbet idag så va en av mina honor död sönder biten misstänker att det är hanne som har vart framme
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Ursprungligen postat av Mattilohela
    hejsan ni som har Champsochromis caeruleus har ni vart med om att hane dödar honor då?

    när jag kom hem från jobbet idag så va en av mina honor död sönder biten misstänker att det är hanne som har vart framme
    Jodå, att hanen spöar upp honor är mer regel än undantag när det gäller rovisar. Om honan inte är med på noterna bör de ha väldigt gott om gömställen om de skall klara sig helskinnade.
    Tony Englund

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • augusti 2002
      • 3029

      #3
      ursäkter om jag kapar tråden, men tony, har du nån helkars bild på ditt kar, är lite nyfiken =)

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • april 2002
        • 4594

        #4
        Ursprungligen postat av johan_lindgren
        ursäkter om jag kapar tråden, men tony, har du nån helkars bild på ditt kar, är lite nyfiken =)
        De jag har är gamla som gatan tyvärr. Har inget vettigt objektiv som gör att jag får med de stora karen pga. för kort avstånd till väggarna. Sedan skall jag väl i ärlighetens namn säga att jag inte lägger speciellt mycket energi på att göra de stora karen snygga, utan snarare på att få dem funktionella med revir och gömställen
        Tony Englund

        Kommentar

        • Mattilohela
          Användare
          • januari 2006
          • 145

          #5
          tack för svaret grabbar

          Kommentar

          • sebbe91
            Användare
            • november 2006
            • 40

            #6
            Mattihilo hur snyggt kar som helst

            Kommentar

            • Lutt
              Användare
              • oktober 2005
              • 1919

              #7
              ursäkta mattil, att ja kapar tråden....vem är det här på ciklid.se som sitter och ruvar på en filmsnutt om denna vackra firre

              Kommentar

              • Johan
                Användare
                • augusti 2002
                • 3029

                #8
                Ursprungligen postat av Tony
                De jag har är gamla som gatan tyvärr. Har inget vettigt objektiv som gör att jag får med de stora karen pga. för kort avstånd till väggarna. Sedan skall jag väl i ärlighetens namn säga att jag inte lägger speciellt mycket energi på att göra de stora karen snygga, utan snarare på att få dem funktionella med revir och gömställen

                ahh,, nu ska du inte vara sån jag är mest nyfiken på hur karet ser ut med just tanke på gömställen osv, har aldrig haft feta rovmalawi, men får väl vänta tills du skaffar utrustning för att kunna fota, det är väl bara nästan du kvar nu

                Kommentar

                • Tony
                  Användare
                  • april 2002
                  • 4594

                  #9
                  Ursprungligen postat av Lutt
                  ursäkta mattil, att ja kapar tråden....vem är det här på ciklid.se som sitter och ruvar på en filmsnutt om denna vackra firre
                  Jag har filmat lite lek hos champsarna. Just nu ligger den inte online någonstans, men jag skall försöka peta upp det med det snaraste. Eller finns det någon hamster som sparat ner den tro?
                  Tony Englund

                  Kommentar

                  • Rovfisken
                    Användare
                    • april 2005
                    • 178

                    #10
                    Tony!

                    hur går det med esoxen ?

                    du kanske kan hjälpa mig med att identifiera mina rhampochromis, dom ser ut som esox men har gult i fenorna, har bilder på min zoon, bara o klicka på länken.
                    Mina kar

                    http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333

                    Kommentar

                    • Tony
                      Användare
                      • april 2002
                      • 4594

                      #11
                      Ursprungligen postat av Rovfisken
                      Tony!

                      hur går det med esoxen ?

                      du kanske kan hjälpa mig med att identifiera mina rhampochromis, dom ser ut som esox men har gult i fenorna, har bilder på min zoon, bara o klicka på länken.
                      Min esoxhane har gult i bukfenorna, honan har det inte. Om det är ett gott eller dåligt tecken vågar jag inte svara på då riktigt bra bilder på dem är sällsynta.
                      Tony Englund

                      Kommentar

                      Arbetssätt...