2 snäcklekararter i 63-liters?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Redbullen
    Användare
    • februari 2005
    • 734

    #16
    Ursprungligen postat av Ratz
    Men var inte Sumbun aggressiva mot varandra?
    Jag har två compressiceps "Yellow Chaitika" ( hane och hona) i ett 240 och hanen är väldigt elak mot honan och tränger undan henne hela tiden.
    Buffas gör dom lite hela tiden och det ser onekligen aggresivt ut.
    Men min hona simmar fram till hanen och spänner upp sej själv ibland, och efter ett tag så hade hon yngel..

    Jag tror det är deras beteende som är så, att hanen visar sej stark och tuff...

    Så länge din hona inte ser stressad ut eller likande så kan du vara lugn

    //Peter
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • maj 2005
      • 4642

      #17
      Ursprungligen postat av Redbullen
      Om du menar Altolamprologus compressiceps, "Sumbu" så tål dom ofantligt mycket stryk ja
      men kan också ge tillbaka med dubbelt så mycket kraft, min hane fick spelet en gång och fick tag i en multis som var lite skakis två dagar efter händelsen...

      Ett annat sätt att se försvarsmekanismen är att ha ett STOR kar...sisådär 2-3 kubik, en hörna med typ 2-300 vuxna multisar, lite avskärmat med sten och så.

      Sen ett ballt gäng med vuxna Frontosor eller runt 25cm klassen iaf....sen när stora fina frontosan kommer till fel ställe kommer det ser ut som det sprutar ut multisar ur sanden.
      Ungefär som en såndäringar nyårsraket som man ställer på marken så fjongar det upp 200 små raketer

      //Peter
      Hmm, jag har sett en multis spöa en frontosa (fullvuxen). Karet var väldans stort, ca 12000 liter tippar jag på. Multis-paret hade en krater som var ca 30 cm djup med några snäckor längst ner. Frontosan kom för nära och blev attackerad underifrån. Greppade nog aldrig vad som hände, men drog kvickt.

      Annars verkar ni rett ut hur jag menade. Med en enda Sumbu tror jag det kan funka länge.

      Hilsen,

      P
      Senast redigerad av PatrikMalmo; 30 november 2006, 02:19.
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • Redbullen
        Användare
        • februari 2005
        • 734

        #18
        Ursprungligen postat av PatrikMalmo
        Hmm, jag har sett en multis spöa en frontosa (fullvuxen). Karet var väldans stort, ca 12000 liter tippar jag på. Multis-paret hade en krater som var ca 30 cm djup med några snäckor längst ner. Frontosan kom för nära och blev attackerad underifrån. Greppade nog aldrig vad som hände, men drog kvickt.

        Annars verkar ni rett ut hur jag menade. Med en enda Sumbu tror jag det kan funka länge.

        Hilsen,

        P
        Tufft bara tufft !!

        Hade verkligen velat se den händelsen alltså......min Sumbu kan se riktigt förvirrad ut ibland om en multishona gör ett snabbt hugg.....han tittar runt och undrar va som hände

        //Peter
        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

        Kommentar

        Arbetssätt...