Eretmodus cyanostictus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • popetoteror
    Användare
    • februari 2007
    • 111

    #16
    Ursprungligen postat av ozric
    Ett tag sen jag skrev i denna tråden. Kan uppdatera lite vad som hänt hos mig med Eretmodusen...

    Alla VF par resulterade i ensamma hanar, men jag tog hand om några kullar. Petade i 8 st könsmogna f1r till 720 karet m Kiriza. Såg ut att bli 3 fungerande par - kul!! När 1:a paret hade lekt ,efter några veckor,dräpte honans respektive henne när det var dags för hanen att ta över. Dröjde sen nån månad tills nästa "stabila" par lekte. Tog väl en vecka sen var hon också "hung,drawn & quartered"...

    Ger upp dessa fiskar nu! Känns som om jag skulle ha större chans att lyckas med att hålla Petrochromis parvis...typ.
    Jaha, då känns det som om det är bäst att slå dessa funderingar ur hågen... eller kan det vara så att Tanganicodus Irsacae är mindre av en psykopat än Eretmodus?

    Jag läste en artikel på cichlidae.com där författaren skriver att Tanganicodus Irsacae är den som är "least intolerant", detta kanske bara är en gradskillnad i helvetet?

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #17
      Men Mina erfarenheter kanske är mer av den extrema arten sas. Har inte hört nån annan som haft samma strul som jag. Kanske skulle funka perfekt för dig,vem vet!?

      Irasaen är åas mig veterligen mkt lugnare av sig...så det är kanske ett bättre alt.
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      Arbetssätt...