Vinbergssnäckor, var?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • guineapig
    Användare
    • september 2003
    • 72

    Vinbergssnäckor, var?

    Är det någon som vet var man kan hitta vinbergssnäckskal, tomma alltså och vad kostar de?

    Om jag kan få tag i skal att sälja från grossist, vad kan tänkas vara ett rimligt pris för dessa?
    Var går smärtgränsen?

    Daniel
  • Per B
    Användare
    • september 2005
    • 1250

    #2
    Ett dussin skal (med innehåll) kostar drygt 40 kronor på CityGross. Mindre än fyra kronor styck alltså, så där går smärtgränsen. Sedan är det ju upp till var och en att bedöma om innehållet är gott och värt pengarna eller om de föredrar att slippa slabba för att få rena skal. CityGross har tidigare haft tomma skal men verkar inte ha det längre.

    Tänker du dig att köpa från grossist och sälja vidare? I så fall kan du ju skippa smärtgränsfunderingarna och sälja till självkostnadspris när du tagit de du själv behöver. Eller ska du starta eget?
    mvh Per

    Tanganyika och Västafrika i burkarna

    Kommentar

    • guineapig
      Användare
      • september 2003
      • 72

      #3
      Ringde runt lite på en gång. Verkar inte vara helt lätt att hitta tomma skal. Jag har själv köpt fyllda på ICA för länge sedan men tycker att det hade varit praktiskt om de var rena på en gång, dessutom behövs oftast ett stort antal skal.

      Hittade tomma skal i kartong med 48st hos en restaurangleverantör men en låda hamnar på 195kr alltså ca 4 kr/st är det OK at betala?

      Daniel

      Kommentar

      • Per B
        Användare
        • september 2005
        • 1250

        #4
        Tja, kolla så moms ingår och vad eventuell frakt kostar. Jag skulle kunna tänka mig att betala samma pris som för fyllda bara för att slippa slabbet. Däremot tycker man att en grossist inte skulle behöva ta samma summor för ett tomt skal...
        mvh Per

        Tanganyika och Västafrika i burkarna

        Kommentar

        • Pär J.
          Användare
          • april 2002
          • 219

          #5
          Köpte 24st tomma skal i en kartong på en Asienlivs/delikatessbutik för 56:-, dett var för ca 5 år sedan.

          /Pär

          Kommentar

          • ki0alma
            Användare
            • januari 2006
            • 9

            #6
            För den som bor i Göteborg såg jag packet med frysta vinbergsnäckor i delikatessavdelningen på konsum på avenyn för någon dag sedan. Tittade dock inte på priset men det är väl inte den billigaste mataffären.

            Kommentar

            • fred fish

              #7
              Äkta snäckor

              Om du är intresserad av äkta Tan.-snäckor så hade Stoby inne det för ett tag sedan, de tog 8 kr/st när jag köpte.

              Kommentar

              • Wilhelm
                Användare
                • april 2002
                • 9122

                #8
                Kolla hos gardencenters , blombutiker Plantagen osv. Där brukar man hitta tomma vinbergsskal till billigt pris.
                mvh Wilhelm

                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                Kommentar

                Arbetssätt...