Neolamprologus gracilis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tennessee
    Användare
    • januari 2006
    • 46

    Neolamprologus gracilis

    Jo hej jag tänkte fråga lite om denna "princessa".. har läst en hel del nu på nätet och böcker och alla säger samma sak att detta är en väldigt snäll art och inte alls så revirhävdande m.m..

    Min fråga är då om detta stämmer.. (min magkänsla säger mig att det inte stämmer men man ver ju inte allt här i världen och därför måste fråga.. hade blivit väldigt glatt överaskad om det skulle vara sant) jag har bara erfarenhet av Bricardi och dom är ju inte så snälla direkt när dom skaffat sig ett revir.. Skulle denna art kunna vara ett alternativ då och att den faktiskt är mycket fredligare en andra släktingar?

    Det står i böcker och på nätet att dom är snälla mot andra arter och skaffar sig små revir och inte ens under lek skall dom vara speciellt agro..
    MvH Mattias
    222 L Malawi
  • Robin
    Användare
    • januari 2003
    • 4526

    #2
    Jag skulle nog säga att ingen prinsessa är snäll. []
    Men mer vet jag inte och hoppas intresset finns att svara på frågan för jag är också nyfiken.
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • Tennessee
      Användare
      • januari 2006
      • 46

      #3
      Jo det var så jag tänkte också.. att det finns väll inga "princessor" som är snälla .. men böckerna peckar ut denna som snäll .. men man vet ju inte vad dom jämför med.. så om någon har erfarenhet av denna art svara gärna []
      MvH Mattias
      222 L Malawi

      Kommentar

      • Tennessee
        Användare
        • januari 2006
        • 46

        #4
        ingen som har någon info? *snyft*
        MvH Mattias
        222 L Malawi

        Kommentar

        • Banderad
          Användare
          • februari 2006
          • 3479

          #5
          Just den arten har jag ingen personlig erfaranhet av. Där emot upplever jag N. marunguensis som snäll (har 5 sådana just nu).

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • juli 2002
            • 5395

            #6
            Jag hade fyra N. gracilis. Nu har jag en kvar på grund av bråk. Nuff said!
            Jag tyckte inte den verka så snäll...
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            Arbetssätt...