bruten ryggrad?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Per H
    Användare
    • mars 2004
    • 147

    bruten ryggrad?!

    Jag avlivade en perlmutt-hona igår. Den har varit dålig ett tag, blivit liksom krökt (nästan som en räka) så att ryggraden var böjd i en vinkel. (Ja ryggraden var ju inte bruten, men man får ta i så man blir läst!) Magen var som insjunken, nästan urgröpt. Den hade vita och röda utslag eller märken. Kan någon säga vad den led av ev denna enkla beskrivning?
    Den var relativt aktiv och var framme och åt, men var skyggare än förut.
    Jag har en hona till som ser frisk ut, men som möjligtvis visar svaga tecken på samma symptom, så nu är jag orolig att det är något som går i karet. Alla andra (rödzebror och cynotilapia afra) ser friska ut.
    Jag matar med räkmix.
    Det var ett tag sedan jag var inne på forumet. Hoppas ni ursäktar att jag bara verkar vara med då jag har problem själv, men jag ser mig fortfarande som nybörjare ;-).

    Per H
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    Parasitangripen månne? Eller tynat bort pga stress el dyl?? Extrem avmagring kan också drabba honor som blir avlekta gång på gång utan att de hinner ta igen sig mellan varven.
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • Per H
      Användare
      • mars 2004
      • 147

      #3
      Hon har ej lekt så ofta. Tror jag matar rätt mängd. Är mest rädd för ev. parasit.
      PH

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Sok pa "vinkelhake" i artikelregistret och pa forumet.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Per H
          Användare
          • mars 2004
          • 147

          #5
          Tack för tips! Nu har jag läst o lärt. Skönt att man inte är ensam! :-)

          Kommentar

          Arbetssätt...