Yngel tips

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jax
    Användare
    • februari 2005
    • 13

    Yngel tips

    Jag har viltfångade Metriaclima sp."zebra chilumba" som snart skall ha yngel. Min tanke var att flytta över honan till ett lite mindre akvarium där hon kunde få vara ifred.
    Men nu har jag nog tänkt om. För att minska stressen tänkte jag behålla henne i mitt stora akvarium(375l) men inreda det med lite mer gömställen.
    Vore tacksam för lite tankar och ideér.

    MVH
    Johan
  • radagast
    Användare
    • mars 2005
    • 21

    #2
    Det ska inte vara några som helst problem. Jag har själv anammat den lösningen. Har byggt upp ett flertal småstensrösen där de större fiskarna inte kommer in och det är i dessa rösen de flesta yngel huserar. Självklart kommer en del av dina yngel att bli mat till övriga invånare i akvariumet, men om du accepterar det så kör på.

    /Richard

    Kommentar

    • Pikkenix
      Användare
      • mars 2005
      • 254

      #3
      Kolla denna tråd: http://www.ciklid.se/forum/topic.asp...rchTerms=yngel
      Mvh
      Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

      Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • maj 2005
        • 4642

        #4
        Den här artikeln är också rätt bra - kanske slugare att bygga högt/fixa till en "hylla" modell större i karet. Borde gå att hänga en sådan i stagen.



        Månne inte så snyggt med just "hyllvarianten", snyggare med stenrösen, men jag undrar om inte fler yngel överlever.

        Hilsen,

        P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        Arbetssätt...