Blandning av malawi i nytt kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jallen
    Användare
    • april 2005
    • 15

    Blandning av malawi i nytt kar

    Jag är snart klar med min egentillverkade bakgrund och ska befolka mitt 540l kar. Det var många år sedan jag höll på med malawi och tänkte be om synpunkter angående vilka fiskar jag ska ha. Min tanke var att ha ungefär denna fördelning:
    C. Afra 4+8
    Ps. Flavus 4+8
    Ps. Demasoni 4+8
    L. Trewavasae/L. Fulleborni 1+3
    M. Auratus 1+4
    Jag skulle gärna vilja ha någon VF också. Men är osäker på om det kan vara lämpligt att någon av ovanstående är VF. T.ex ett par C. Afra och resten odlat?

    Är det någon som har erfarenhet av detta eller har synpunkter på min fördelning så skulle det vara tacksamt.
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #2
    Jag tycker det låter som en bra blandning..
    har själv haft C.afra,L. Trewavsae och M.auratus ihop och det gick jätte bra...Så jag tror din mix också kommer att funka!,

    lämpligt? varför skulle det vara olämpligt att ha en vf grupp ?

    jag tycker att alla fördelningar utom 2 hanar av en å samma sort funkar perfa!

    Kommentar

    • jallen
      Användare
      • april 2005
      • 15

      #3
      Med VF menade jag att inte hela gruppen är VF utan kanske en hane och en hona är VF men övriga odlade.

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #4
        Själv hade jag satsat på två,max tre arter men desto större grupper av dessa.Blir snyggare och roligare. Tex 20 Demasoni,2+10 Auratus och 2+10 röda Trewavasae...
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • Henrik Dehlin
          NCS Medlem
          • september 2002
          • 1913

          #5
          Aha!, jo det funkar juh det med,ta gärna hanarna vf då..
          Auratus och Afror brukar vara riktigt billiga som vf med..

          Kommentar

          Arbetssätt...