Identifierings hjälp! Malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Chicke
    Användare
    • maj 2004
    • 497

    #16
    "Hanarna brukar färga om från yngelfärgen (honans) i ett ganska tidigt stadium. Även honor (speciellt äldre) kan delvis färga om och anta hanens färger, även om de då är betydligt mattare gula." =från zoopet.
    Tror jag står fast vid att det är en hona iaf...den där honan ser ju inte direkt ung ut.

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • juli 2002
      • 5395

      #17
      Jag har aldrig sett en lombardoihona med gult i fenan. Kanske är det en korsning av nått slag?! Jag skall gå hem kolla på mina för säkerhets skull. Sedan är det ganska dumt att blanda dem med Rödzebra pågrund av korsningsrisken.
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • mpimbwe
        Användare
        • december 2004
        • 170

        #18
        Tackar för det.. =)
        Har heller inte under alla mina år som malawiägare stött på en lombardio som ser ut sådär. Visst kan de skifta i färg mellan gult och blått..men lila? Jag står fortfarande helt fast vid att detta är en annan art eller som Zaphi säger en korsning. Tyvärr har många butiker noll koll på vad de säljer så jag har full förståelse för att det kan bli fel ibland.
        /Andreas (Karlstad)

        Under uppbyggnad:
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=353092

        (1000L, 840L, 2*720L, 2*540L, 3*375L, 240L, 3*222L, 2*200L, 9*180L, 2*105L, 9*54L)

        Kommentar

        • Chicke
          Användare
          • maj 2004
          • 497

          #19
          Mina honor är iaf lila finns kanske olika färgvarianter lr nått sånt?

          Kommentar

          • martinrw
            Användare
            • maj 2003
            • 58

            #20
            Utan att tveka en sekund vill jag påstå att det där absolut inte är en lombardoihona.
            Visst kan de variera i färgnyanser, speciellt äldre ex. Blått, grått, lila, gult beigie. Men den där har inte en sportslig likhet med någondera inom spektrat.
            För mig framstår bilderna tillräckligt tydliga.
            Vad det faktiskt däremot är, är en annan femma.
            Massor av malawi

            Kommentar

            Arbetssätt...