Fiskhuset

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Pettap
    svarade
    Kul då har jag minst 2 följare Då kör jag på

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Sant som du säger, forumet lever inte som förr. Dock tror jag många kikar in lite då och då, men att skrivandet inte är lika ofta.
    Jag följer gärna ditt nya projekt från garagerenovering till färdig akvariestuga. Kul att du delar med dig.

    Lämna en kommentar:


  • JRB
    svarade
    KUL! Jag läser och ser fram emot att följa detta!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    startade ett ämne Fiskhuset

    Fiskhuset

    Då var det dags för ett nytt halvstort projekt. Jag vet inte om det är någon som läser detta forum längre men jag postar på så får vi se vad det slutar
    Jag har vuxit ur min lilla källare samt att vi behöver utrymmet till förvaring då vi har blivit en större familj under sommaren, Två vuxna samt tre ungdomar varav två är tjejer så det krävs en del förvaring Fördelen för mig är att jag äntligen får arselet ur vagnen och fixar mig ett eget fiskhus på tomten. Jag har ett gammalt garage ståendes som inte längre har kunnat användas till annat en förråd då de drog om vägen utanför och stängde av min infart. Infarten flyttades till andra sidan tomten och ett nytt garage byggdes. (detta hände långt innan jag köpte huset). Hur som helst så finns det ett gammalt garage utan el och vatten men med en gammal golvbrunn till mitt förfogande. Huset är 6x3,8 meter och ca 20m2. Det stora problemet och utmaningen är takhöjden bara var 2 meter. För att lösa detta så river jag bort det gamla taket och monterar en nock balk och nya takåsar. Nu blir det öppet upp till nock med en höjd på ca 3 meter utan att jag ändrar höjden på utsidan.
    Vi började med att riva bort det gamla taket och takstolarna men behöll det gamla innertaket då det var så stabilt att vi kunde gå på det utan problem. innertaket tar jag bort senare. Hela huset skall tilläggsisoleras och få ny panel mm
Arbetssätt...