Projekt rädda Gibberosorna eller hur jag bygger ett hörnakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Pettap
    svarade
    Tack

    Lämna en kommentar:


  • Larre
    svarade
    Roligt att se, bra ljus till dom fiskarna i videon. Riktigt snyggt kar du byggt!

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade

    Här är en film på när jag precis lagt på ramperna. Nu har jag skruvat upp de i rampen.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Rampen är klar och jag är nöjd. Jag gick ifrån iden helt med att löda egna led strips. Jag såg prisvärda ledramper hemma hos Johan Falkborn "troffegaraget" som jag beställde och monterade i min ramp. Jag kör med Aquastabil plantled

    Lämna en kommentar:


  • Larre
    svarade
    Ja nu blir man nyfiken på hur det går

    Lämna en kommentar:


  • ottosboy
    svarade
    Hur går det med bygget ?

    Lämna en kommentar:


  • ottosboy
    svarade
    Ursprungligen postat av Pettap
    Perfekt tack för länkarna . Blir det helt ljus tätt med dessa skydd?
    Inte helt 100% supertätt men du kan åtminstone sätta i nått annat tjockare filtermaterial som dämpar mer.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Perfekt tack för länkarna . Blir det helt ljus tätt med dessa skydd?

    Lämna en kommentar:


  • ottosboy
    svarade
    Ursprungligen postat av Pettap
    Nu blir jag lite orolig, måste de dämpas Jag tänkte bara skruva fast de
    dessa köpte jag https://www.inet.se/produkt/5322238/...wings-sw1-80mm
    Det jag menade var att fläktarna i sig vibrerar ju liiiiite liiiiiite oavsett hur man än bär sej. Kan vara ide att sätta nån gummilist mellan fläkten och huven. Små små vibrationer sprider sej ju lätt vidare ut i träkonstruktionen också. Beror givetvis på hur känslig man är Själv gillar jag om det är så tyst som möjligt från utrustningen när jag sitter framför karet och kopplar av.
    Bara ett tips, inget att oroa sej för.

    Länk till en produkt som skulle passa dina fläktar OM du skulle störa dej på vibrationer:

    https://www.ebay.com/itm/2-Pcs-80mm-...wAAOSw2tFag4bS

    Edit: Såg att du nämde att du var orolig för att ljuset skulle sprida sej ut genom fläktarna. Det finns fina filter att sätta på fläktarna, bara att knäppa dit dem, inget skruvande eller nått sånt alls. Jag har dem själv.

    Länk till dem:

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Jag spacklat de största skavankerna först en slipat jag de. Efter det grundfärg, när den torkat så spacklat jag allt jag hittar. Sen slipar jag allt med rondellslip och 240 papper. Jag slipar inget mellan topp strykningarna

    Lämna en kommentar:


  • ottosboy
    svarade
    Ursprungligen postat av Pettap
    Ja efter lite testande och justerade så sitter den perfekt. Målningen är inte så svårt. Använder en fin roller och tre strykningar med topp färg. Jag slår alltid färgen igenom en tesil så slipper man eventuella färgflager som kan följa med från burken.
    Smart ! Där lärde jag mej något nytt =)
    Slipar du färgen efter torkning med fint sandpapper också ?
    Det gjorde jag på min bänk innan jag la på lacken, blev väldigt bra !

    Ser ut att bli supersnyggt !
    väntar på mer uppdateringar

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Ja efter lite testande och justerade så sitter den perfekt. Målningen är inte så svårt. Använder en fin roller och tre strykningar med topp färg. Jag slår alltid färgen igenom en tesil så slipper man eventuella färgflager som kan följa med från burken.

    Lämna en kommentar:


  • mikoto
    svarade
    Det ser ut att vara en sjukt snygg finish på måleriet :-) Passformen med, najs-najs.

    Lämna en kommentar:


  • Pettap
    svarade
    Tackar

    Lämna en kommentar:


  • Erik Österlund
    svarade
    Blir riktigt bra!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...