Grumligt akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marinegirl
    Användare
    • november 2016
    • 35

    Grumligt akvarium

    Mitt diskusakvarium (630 liter) är grumligt, eller det flyger småpartiklar runt i vattnet, det ser mest ut som skräp från växter/mossa. Har en FX6 samt ett inbyggd filter (typ biobox som finns i Juwelakvariumen) Den pumpen drar 1575 l/h.

    Jag funderar på om det kanske är dags att göra ren en eller båda pumparna. Det är bra flås på utblåset, men de verkar inte samla upp småskräpet som flyger runt i karet. Vad kan problemet vara ?

    Jag gjorde vattenbyte (ca 50%) i Fredags, men pumparna är inte rengjorda på flera månader, då det inte har varit nödvändigt.

    *630 *300 *240 *225 *112 *77
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Kan nog vara dags att rengöra pumparna. Superfint akvarium. Ibland kan hög cirkulation vara skäl till att partiklar far runt. De trycks igenom filtret, men ett FX6 bör ju vara konstruerat för sin egen pump :-)
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      hehe
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Marinegirl
        Användare
        • november 2016
        • 35

        #4
        Tack för svar Då skall jag göra ren pumparna. Gör det idag då, så gör jag vattenbytet på Söndag
        *630 *300 *240 *225 *112 *77

        Kommentar

        Arbetssätt...