Köpråd, juwel hörnakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Draedon

    Köpråd, juwel hörnakvarium

    ska köpa mig ett akvarium då jag överlät mitt förra till farsgubben när jag flyttade hemifrån, det var för stort för min lägenhet

    eftersom jag bor i en ganska liten lägenhet så funderar jag på att köpa ett Juwel Delta 80 hörnakvarium då det skulle vara lagomt i storlek. har blivit erbjuden att köpa ett sådant i fint skick för 2500,- med bänk, filter och lysramp. är det ett rimligt pris? jag har noll koll på priser...

    enda nackdelen med det är att det bara är på 110l, har aldrig haft ett sånt litet akvarium förut. får det plats något i det?

    dumma frågor kanske, men den som aldrig frågar får heller aldrig veta!

    mvh /Magnus
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    På 110 liter sjulle du kunna skaffa dig en skön grupp snäcklekare med multisar eller ocellatus. Annars är rådet att skaffa dig ett större kar.

    Lycka till

    Mvh
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • Draedon

      #3
      nog vill jag ha ett större akvarium, men när man bor i en 2'a på 60 kvadrat tillsammans med fästmö och 3 katter så är det snålt med plats.
      jag har ett akvarium på 200l och ett på 350l, men dom får jag inte plats med. det är därför ett litet hörnakvarium vore perfekt.

      Kommentar

      • peter
        Användare
        • augusti 2002
        • 161

        #4
        juwel är dyra fina akvarier men jag tycker att du skall försöka sänka
        priset.peter

        Kommentar

        • Cutekid
          Användare
          • januari 2003
          • 3368

          #5
          citat:Ursprungligen skickat av Draedon

          nog vill jag ha ett större akvarium, men när man bor i en 2'a på 60 kvadrat tillsammans med fästmö och 3 katter så är det snålt med plats.
          jag har ett akvarium på 200l och ett på 350l, men dom får jag inte plats med. det är därför ett litet hörnakvarium vore perfekt.
          Jag har ett 325 L , ett 375 L, ett 152 l och ett 30 liters i en 3 på 62,5 kvadrat och boende tillsammans med sambo + katt så det funkar allt. Hitta några bra lösningar bara.

          Mvh
          Carl

          Besök petrochromis.com´s forum:

          http://petrochromis.com/phpbb3/

          Kommentar

          • snysop
            Användare
            • oktober 2002
            • 98

            #6
            Ring Herkules Zoo i GBG och kolla vad de tar för ett nytt. De brukar vara väldigt billiga! Fick tag i ett Rekord 70 för 995:- med bänk och allt.

            Tyvärr går det inte alltid att hitta bra lösningar som går hem hos alla i hushållet.

            /Karin

            Kommentar

            Arbetssätt...