Antal liter per fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Edeving

    Antal liter per fisk?

    Hej, hej!
    Jag har alltid velat ha ett akvarium med få, stora fiskar i. Problemet är platsbristen, så jag kan inte klämma in ett 500l eller över, så jag har ett 160l idag. Jag har 1 Gibbiceps, 1 algätare, 2 Guldgurami, 2 Scalarer och 2 Papegojciklider, eller Papegojfiskar? Är det möjligt att få upp en härlig storlek på Scalarerna och Guramina i mitt lilla 160l? Hur många liter rekommenderas till varje fisk av "mellanstorlek" för att dom ska bli stora och feta?
    Hoppas på lite råd! Mathias
  • Gimpan
    Användare
    • augusti 2003
    • 183

    #2
    Jag har märkt att ju större akvarium du har, desto större fiskar. Sen beror det på art och tillgång på mat...även kvalité. Dina scalare kan säkert bli rätt stora och fina men hade du ett större skulle du få ännu mer. Gärna 15 liter per fisk, om dom är större så kanske längd och höjd har mer betydelse. I ett 160L skulle inte jag ha mer än 4-6 fiskar om dom var kring decimetern, men olika fiskar behöver olika mycket utrymme. Håll endast scalare i ditt akvarium om du vill ha dom på bästa sätt, själklart kan malarna gå kvar för dammsugningen
    JimmY CasH

    En "Viktoria" tack!

    Kommentar

    Arbetssätt...