Btn moduler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias Nilsson
    Användare
    • april 2002
    • 467

    Btn moduler

    Jag är lite sugen på att montera några BTN moduler i mitt kommande kar, räcker det att borra några hål i dom för att undvika stillastående vatten i dom? En eller två kommer nog oxå användas som filter med filtermatta och powerhead, så där är det inga problem, men dom som man sätter helt under vatten? Är det inte risk man får in skit i modulerna om man har hål i dom?
    Mvh
    Mattias

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646
  • Jukka

    #2
    Jag har dom framför filtermattan, så att vattnet kan cirkulera fritt i dom.
    Titta pä bilder här:




    Tillsammans tre olika moduler

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Häftig effekt med den där "BTN-grottan" i akvariet. Snyggt och idérikt!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • april 2002
        • 4619

        #4
        Det räcker om man borrar några små hål i de moduler som inte sticker upp över vattenytan eftersom lyftkraften annars blir för stor. Man skall då borra hålen i modulens översta delar.
        Om man har en modul som tak som i Jukkas exempel bör man borra några hål i modulens nedersta delar annars kanske vattentyngden trycker ner modulen vid vattenbyte.
        Har själv kört moduler i akvarium under flera år utan att några problem uppstått.
        Ciklidhälsningar
        Kjell

        Kommentar

        • Danny_C
          Användare
          • april 2003
          • 334

          #5
          Man silikonar väll fast modulen? isåfall så borde den ju sitta som sten och inte släppa ut/in vatten inifrån?
          /danne

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • april 2002
            • 4619

            #6
            Det går inte (och behövs inte heller) att få det så tätt med silikon att inte vattnet kan tränga in.
            Ciklidhälsningar
            Kjell

            Kommentar

            Arbetssätt...